این ربات می‌تواند در مکان‌های مختلف حرکت کند و با پرواز از موانع بگذرد

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات Revolute
Revolute Robotics ربات کروی‌شکل جدیدی معرفی کرده است که از قابلیت‌هایی مثل تغییر شکل و پرواز و امکان نظارت بر فضاهای محدود بهره می‌برد.
تبلیغات

شرکت Revolute Robotics آریزونا ربات هیبریدی متحرک مستقل خود (HMR) را معرفی کرده که درواقع قفسی چرخان و کروی‌شکل است و می‌تواند پرواز کند یا با استفاده از دو حلقه‌ی ژیروسکوپی گیمبال به‌ هر جهتی بچرخد.

اسکلت بیرونی سبک‌وزن HMR می‌تواند تا حدی تغییر شکل دهد تا راحت‌تر فرود بیاید. این محصول روی زمین‌های ناهموار غلت می‌زند و از روی موانع می‌پرد.

طراحی HMR از ملخ‌های این ربات دربرابر آسیب‌های احتمالی و برخورد به اشیاء و موانع جلوگیری می‌کند؛ البته همین ویژگی باعث افزایش وزن آن شده است.

ربات Revolute

ربات جدید Revolute Robotics به‌نحوی ساخته شده است تا بتواند به‌طور مستقل کار کند. این ربات تاحدممکن غلت می‌زند؛ اما برای گذر از موانع یا کمک به گیمبال‌ها در بالا‌رفتن از سطوح شیب‌دار پرواز می‌کند. شایان ذکر است که در این حالت سرعت مصرف باتری دستگاه تا پنج برابر افزایش خواهد یافت.

Revolute Robotics را دو فارغ‌التحصیل دانشگاه آریزونا تأسیس کردند و اکنون تعدادی نمونه‌ی اولیه از ربات جدیدشان ساخته‌اند و آن‌ها را آزمایش می‌کنند. این شرکت امیدوار است ابتدا HMR را به‌عنوان ربات بازرسی مستقل برای فضاهای محدود بفروشد و سپس آن را به خطوط لوله‌کشی‌های صنعتی ارسال کند؛ زیرا دورربین قابل‌تنظیم نیز دارد. این ربات به‌راحتی می‌تواند از لوله‌های عمودی به‌سمت بالا پرواز کند؛‌ قابلیتی که ربات‌های چرخ‌دار از آن بی‌بهره هستند.

درنهایت، Revolute امیدوار است ربات جدیدش به‌عنوان پهپاد امنیتی مستقل توسعه داده شود و شاید کاربردهای نظامی احتمالی را نیز بررسی کند. علاوه‌براین، چند دستگاه از این ربات می‌توانند با یکدیگر کار کنند و دیدگاه‌های مختلفی را روی هدف ارائه دهند.

ربات Revolute

از دیگر کاربردهای بالقوه‌ی ربات شرکت Revolute می‌توان به معدن اشاره کرد. به‌عنوان مثال، این ربات می‌تواند در ارزیابی ستون‌های قدیمی‌تر برای یکپارچگی ساختاری و جست‌وجو و نجات و نیز خنثی‌سازی بمب‌ها کمک کند.

به‌نوشته‌ی NewAtlas، محصول جدید Revolute در زمان نگارش مقاله حدود ۱۱۵ هزار دلار قیمت دارد. در‌ادامه، می‌توانید ویدئویی از عملکرد این ربات تماشا کنید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات