ترفند جدید گوگل برای فشار به اپل: تبلیغ RCS در پلی استور
گوگل از مدتها قبل پشتیبانی از استاندارد پیامرسانی RCS را آغاز کرد و اکنون در فروشگاه پلیاستور تبلیغاتی را برای استفاده از پروتکل مذکور نمایش میدهد. تبلیغ جدید در فروشگاه برنامهی گوگل، مزیتهای RCS و روش فعالسازی آن را بهطور پیشفرض در برنامهی پیامرسان Messages توضیح میدهد.
احتمالاً تاکنون بخشی از تلاشهای کمپین گوگل برای ترغیب اپل به پذیرش RCS را دیدهاید که البته سازندهی آیفون همچنان از این کار امتناع میورزد. فشارهای غول جستجوی اینترنت به اپل از سال گذشته بیشتر شد و تبلیغاتی در بیلبوردهای بزرگ شهرهای مطرح جهان و همچنین وبسایتهای پرطرفدار نمایش داد.
تاکنون تلاشهای گوگل برای اینکه اپل RCS را بپذیرد، بینتیجه بوده است. بههرحال گوگل همچنان دست از تلاشهای خود برنداشته و اخیراً حتی سامسونگ هم به کمپین توسعهدهندهی اندروید پیوست.
ما قبلاً در زومیت مقالهای جامع درمورد RCS و ویژگیهای این استاندارد منتشر کردهایم تا دلیل تلاشهای گوگل را برای متقاعد کردن اپل به پذیرش این پروتکل بیشتر درک کنیم.