اپل تا سال ۲۰۲۷ این ۹ دستگاه را به نمایشگر اولد مجهز می‌کند

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در راستای افزایش کیفیت صفحه‌نمایش دستگاه‌های خود قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، تعداد زیادی از دستگاه‌هایش را به پنل اولد مجهز کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش منتشرشده در ET News تایوان، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ در کنار انواع گوشی آیفون، ۹ دستگاه دیگر خود را به صفحه‌نمایش اولد مجهز کند. پس از مشخص شدن اینکه در سال آینده دو دستگاه از خانواده آیپد، یعنی هر دو مدل آیپد پرو، به صفحه‌نمایش اولد مجهز خواهند بود، اپل قصد دارد این تکنولوژی را تا سال ۲۰۲۶ به آیپد ایر و مینی بیاورد.

در حالی که آیپد ایر جدید نیز مانند آیپد ایر ۲۰۲۲ صفحه‌نمایش ۱۰٫۹ خود را حفظ خواهد کرد، اما صفحه‌نمایش آیپد مینی برخلاف مدل‌هایی نظیر آیپد مینی ۲۰۲۱ از ۸٫۳ اینچ به ۸٫۷ اینچ ارتقا پیدا خواهد کرد. با وجود اینکه آیپد ایر سال آینده با صفحه‌نمایش LCD معرفی خواهد شد، اما مدل ۲۰۲۷ آن به صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچی اولد مجهز خواهد بود.

به احتمال زیاد اپل قصد دارد از پنل LTPO اولد برای صفحه‌نمایش آیپد پرو و از طرف دیگر از پنل LTPS اولد برای مدل‌های ایر و مینی استفاده کند. این اتفاق به این معنی است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مانند گذشته فقط به مدل‌های رده‌بالای اپل محدود می‌شود.

پنل‌های استفاده شده در مدل‌های ۲۰۲۷ آیپد پرو دارای قابلیت بهره‌وری نور بهبودیافته خواهند بود که گفته می‌شود مصرف انرژی در آن‌ها را حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از یک فیلتر رنگی در صفحه‌نمایش، اپل را برای اولین بار قادر به پیاده‌سازی دوربین زیر نمایشگر در آیپد خواهد کرد.

اپل در دستگاه‌های دیگر خود مانند انواع مک بوک قصد دارد تغییراتی را ایجاد کند؛ برای مثال برخلاف مدل‌هایی مانند مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۳ کوپرتینویی‌ها قصد دارند در مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۵ و پس از آن در مدل ۱۴ اینچی ۲۰۲۶ از پنل اولد استفاده کنند. مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک ایر ۲۰۲۶ نیز به پنل اولد مجهز خواهند شد.

از مزایای پنل‌ اولد در مقایسه با پنل‌های LCD می‌توان به روشنایی بیشتر، نسبت کنتراست بالاتر، دقت رنگ بیشتر و مصرف انرژی کمتر اشاره کرد.

درحال‌حاضر اپل تنها انواع آیفون به جز مدل‌های SE مانند آیفون SE 2022 و انواع اپل واچ را به پنل اولد مجز می‌کند. از طرفی پنل‌های اولد در مقایسه با پنل‌های LCD سبک‌تر و نازک‌تر هستند در نتیجه برای آیپد‌ها وزن و قطر کمتر را به ارمغان می‌آورند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات