مایکروسافت تنها یک دقیقه قبل از کل دنیا، از اخراج سم آلتمن مطلع شد

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
ساتیا نادلا درکنار سم آلتمن
ظاهراً حتی مایکروسافت هم از قبل اطلاعی درمورد اخراج سم آلتمن از شرکت OpenAI نداشته است.
تبلیغات

اگرچه مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده اما طبق اعلام Axios، فقط یک دقیقه قبل‌ از رسانه‌های جهان از اخراج سم آلتمن باخبر شد.

اینکه مایکروسافت زودتر از عموم مردم از اخراج سم آلتمن از OpenAI مطلع نبوده، اهمیت زیادی دارد زیرا غول فناوری اهل ردموند، نزدیک‌ترین شریک تجاری OpenAI محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری هنگفتی در این استارتاپ انجام داده است. علاوه‌براین مایکروسافت اخیراً بسیاری از محصولاتش را به ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی‌بر ChatGPT مجهز کرده است.

OpenAI با انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی، اخراج سم آلتمن از این شرکت را اعلام و میرا موراتی را به‌عنوان مدیرعامل موقت انتخاب کرد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت با انتشار پستی وبلاگی در واکنش با خبر اخراج سم‌ آلتمن از OpenAI گفت: «ما توافق بلندمدتی با OpenAI انجام داده‌ایم و برای ارائه‌ی نوآوری‌های خود به همه‌ی ابزارهای مورد نیاز دسترسی کامل داریم. علاوه‌براین ما به شراکت با میرا و تیمش متعهد می‌مانیم.»

OpenAI از اظهارنظر بیشتر درمورد خبر اخراج آلتمن خودداری کرد. جالب اینکه گرِک بروکمن، رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت نیز پس‌از برکناری آلتمن از سِمت خود استعفا داد.

بروکمن که یکی از بنیانگذاران OpenAI است با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) گفت: «من به آنچه همه با هم هشت سال پیش در آپارتمان من ساخته‌ایم، فوق‌العاده افتخار می‌کنم؛ اما با توجه به اخبار امروز [اخراج آلتمن] استعفا می‌دهم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات