ماینر بیت‌کوین چهار نیروگاه برق را خریداری می‌کند

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
نیروگاه Hut 8
شرکت Hut 8 قصد دارد برای افزایش استخراج رمزارز، چندین نیروگاه تولید برق را خریداری کند که البته این اقدام با مخالفت حامیان محیط زیست مواجه شده است.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال در آمریکای شمالی به‌نام Hut 8 ماه گذشته پیشنهادی برای خرید شرکتی ورشکسته ارائه کرد. پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست بزنید تا با این روند بیشتر آشنا شوید.

درحالی‌که معامله‌ خرید نیروگاه‌ها هنوز مشروط به تأیید دیوان عالی دادگستری انتاریو است، اما تمایل همیشگی استخراج‌کنندگان رمزارز را برای تصاحب نیروگاه‌های ازکارافتاده نشان می‌دهد؛ فرایندی که می‌تواند به محیط زیست آسیب جدی وارد کند. با وجود مخالفت‌های محلی، شرکت‌ها نیروگاه‌های زغال‌سنگ را برای استخراج ارزهای دیجیتال بازسازی می‌کنند.

چهار نیروگاه گاز طبیعی که در سرتاسر استان انتاریو کانادا پراکنده شده‌اند، مجموعاً ۳۱۰ مگاوات برق تولید می‌کنند که برای استخراج رمزارز به Hut 8 کمک خواهند کرد. این شرکت درحال‌حاضر تأسیسات متعددی در کانادا، نیویورک، نبراسکا و تگزاس دارد.

با وجود توسعه‌ی برنامه‌ریزی‌شده، Hut 8 اخیراً دوران سختی را پشت‌سر گذاشته است. طبق گزارش کوین‌دسک، زیان خالص این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری نسبت‌ به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته بیش‌ از دو برابر شده است.

سایر ماینرها بهتر از Hut 8 عمل کرده‌اند و از ارزش بازگشتی بیت کوین سود می‌برند؛ ارزشی که سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود رسیده بود.

اوایل سال جاری Hut 8 مجبور شد سایت استخراج بیت کوین در انتاریو را به‌دلیل اختلاف با ارائه‌دهنده‌ی انرژی Validus Power تعطیل کند. اکنون Hut 8 به‌دنبال خرید نیروگاه از همان ارائه‌دهنده است که یکی از آن‌ها در ماه سپتامبر ورشکسته شد.

استفاده از نیروگاه‌های گاز طبیعی و زغال‌سنگ برای استخراج رمزارز در طول سال‌ها با مخالفت‌های زیادی مواجه شده است؛ از شکایت‌های مختلف گرفته تا بحث‌وجدل‌های طرفداران محیط‌زیست که خطراتی مثل آلودگی آب‌های زیرزمینی را برجسته می‌کند.

اوایل سال جاری شرکت ارز دیجیتال پنسیلوانیا پس‌ از اعلام برنامه‌ای برای سوزاندن لاستیک‌ها به‌منظور تأمین سوخت عملیات استخراج بیت کوین، با شوک ساکنان محلی و فعالان محیط زیست مواجه شد.

به‌طور خلاصه هزینه‌ی زیست‌محیطی استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها قابل‌ توجه است و جدیدترین خرید Hub 8 در صورت تأیید احتمالاً موجب افزایش این هزینه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات