ورود Copilot به گوشی‌های گلکسی؛ دستاورد همکاری مایکروسافت و سامسونگ

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
مردی روی سن در حال معرفی قابلیت جدید گوشی سامسونگ
هوش مصنوعی کوپایلت و قابلیت استفاده از دوربین گوشی به‌عنوان وب‌کم، به گوشی‌های سامسونگ می‌آیند.
تبلیغات

سامسونگ و مایکروسافت در CES 2024 با معرفی قابلیت‌های جدیدی برای ویندوز و دستگاه‌های گلکسی از ادامهی همکاری خود برای یکپارچگی بیشتر بین پلتفرم‌ها در سال ۲۰۲۴ خبر دادند.

یکی از مهم‌ترین نتایج این همکاری، ورود هوش مصنوعی Copilot به گوشی‌ گلکسی و لپ تاپ سامسونگ است. همچنین کاربران گوشی سامسونگ به‌زودی می‌توانند از دوربین گوشی گلکسی خود به عنوان وب‌کم برای تماس‌های ویدیویی مایکروسافت تیمز استفاده کنند.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ در نمایشگاه CES، پرچمداران گلکسی در اواخر سال جاری میلادی به قابلیتی مجهز می‌شوند که کاربران به‌کمک آن خواهند توانست از دوربین گوشی خود در تماس‌های ویدیویی پیام‌رسان مایکروسافت تیمز در دستگاه‌های ویندوزی استفاده کنند تا به‌واسطه کیفیت بالاتر دوربین گوشی، تجربه بهتری در تماس‌های ویدیویی داشته باشند.

قابلیت موردبحث صرفا محدود به دوربین سلفی نیست و کاربران قادر خواهند بود که از تمامی دوربین‌های گوشی به‌ این منظور استفاده کنند. ضمنا امکان استفاده از قابلیت‌هایی چون Auto Framing و جلوه‌های تماس ویدیویی رابط کاربری One UI فراهم خواهد بود.

مردی روی سن برای معرفی Copilot برای گوشی سامسونگ

سامسونگ همچنین از ورود هوش مصنوعی Copilot به گوشی‌های گلکسی به‌واسطه قابلیت Link to Windows (Phone Link) خبر داد. اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر از نحوه کارکرد آن صحبت کنیم، Copilot ویندوز با اتصال به گوشی‌های گلکسی از طریق Phone Link می‌تواند کارهایی چون خواندن و خلاصه‌کردن پیامک‌های دریافت‌شده در گوشی را انجام دهد.

Copilot همچنین با رهگیری عادات و علایق کاربر، می‌تواند به‌طور خودکار پیش‌نویس‌هایی برای ارسال پیامک ایجاد کند؛ برای مثال با دریافت پیامک‌هایی با مضمون پیشنهاد رستوران، به‌طور خودکار به بررسی نظرات در مورد مکان‌های پیشنهادشده می‌پردازد و گزینه‌ی مناسب را پیشنهاد می‌دهد. این امکان از اسفندماه در اختیار کاربران گوشی‌های گلکسی و گلکسی بوک 4 قرار خواهد گرفت اما هنوز مشخص نیست که لپ‌تاپ‌های ویندوزی دیگر نیز با این قابلیت سازگاری خواهند داشت یا خیر.

به‌گفته‌ی سامسونگ، این شرکت در تلاش است که در آینده بتواند کاربرد استفاده از هوش مصنوعی کوپایلت در گوشی‌های گلکسی را گسترش دهد و به‌همین منظور قابلیت‌های بیشتری در آینده برای ارتباط یکپارچه‌تر ویندوز و گوشی‌های گلکسی توسعه خواهند یافت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات