این ۳ اختراع اپل احتمالاً در آینده وارد بازار می‌شوند

دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو رنگین کمانی اپل برای WWDC 2023
بنابر تحلیل بعضی از کارشناسان، سه اختراع اپل بیشتر از بقیه شانس ورود به خط‌تولید را دارند.
تبلیغات

در دنیای فناوری که هر روز با نوآوری‌های جدید روبه‌رو هستیم، شرکت‌های بزرگی مانند اپل همواره در تلاش‌اند تا با ارائه‌ی محصولات نوین، جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند. تحلیلگران معتقدند که برخی از اختراعات ثبت‌شده‌ی اپل، امکان تبدیل‌شدن به محصولات واقعی را دارند.

پتنت ساعت هوشمند اپل با دوربین

اولین اختراع مدل جدیدی از ساعت هوشمند اپل است که از دوربین بهره می‌برد و امکان کنترل آن بدون استفاده از دست فراهم می‌شود. این ویژگی می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بهبودی چشمگیر ببخشد و امکانات جدیدی را دراختیار کاربران قرار دهد.

پتنت لوازم جانبی پوشیدنی برای ویژن پرو

دومین اختراع وسیله‌ی جانبی پوشیدنی برای هدست واقعیت مجازی ویژن پرو است؛ درست مانند دستگاهی که روی دست قرار می‌گیرد و احتمالاً برای استفاده با هدست‌ها طراحی شده است یا دست‌کشی که می‌تواند حرکات تمامی انگشتان دست را تشخیص دهد و ارتباط دقیق‌تری با هدست واقعیت مجازی اپل برقرار کند.

این وسیله‌ی جانبی می‌تواند در تجربه‌های بازی و واقعیت مجازی نقش مهمی ایفا کند و به کاربران امکان دهد تا با دنیای دیجیتالی به شیوه‌ای جدید تعامل داشته باشند.

پتنت دستیار صوتی  آفلاین سیری

سومین اختراع نسخه‌ای از دستیار صوتی سیری است که به‌صورت آفلاین در گوشی اپل کار می‌کند و روی حریم خصوصی و امنیت و آموزش محلی هوش مصنوعی تمرکز دارد. این ویژگی نشان‌دهنده‌ی حرکت اپل به‌سمت پردازش هوش مصنوعی امن‌تر و خصوصی‌تر است.

باید توجه کرد که تنها حدود ۳۰ درصد از اختراعات ثبت‌شده‌ی اپل به مرحله‌ی تولید می‌رسند. این یعنی اگرچه اختراعات یادشده بسیار جذاب و کاربردی هستند، ممکن است به محصولات نهایی تبدیل نشوند.

تحلیلگران بر این باورند که این سه اختراع از ظرفیت‌های فراوانی برای ورود به بازار برخوردارند و می‌توانند نقش مهمی در تکمیل اکوسیسیتم اپل و آینده‌ی فناوری ایفا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات