بازیهای پلیاستیشن داستانمحورتر از قبل میشوند
سونی ۲۳ می (۳ خرداد) با برگزاری جلسهای جدید، چشمانداز ۱۰ سال آیندهی خود را ترسیم کرد. اسد قزلباش، رئیس پلیاستیشن پروداکشنز و سرپرست محصولات استودیو پلیاستیشن، پیشبینیهای جالبی کرده است.
قزلباش میگوید: «تصور میکنم که بازیها بهدلیل پیشرفت در فناوری و هوش مصنوعی، شخصیتر شوند و تجربههای سفارشیسازیشده برای هر بازیکن دردسترس قرار بگیرد.»
از دیدگاه قزلباش، پیشرفتهای فناوری عمق عاطفی را در بازیها افزایش میدهد و به شخصیتها کمک میکند تا بسیار احساسیتر و گویاتر باشند و داستانسرایی هیجانانگیز را نیز تقویت میکند. او میگوید که سازندگان ازاینپس میتوانند احساسات بسیار بیشتری در داستانها ایجاد کنند و همین موضوع باعث میشود تمرکز از گرافیک یا تصاویر بصری به روایتهای داستانی فراگیر معطوف شود.
قزلباش معتقد است که هوش مصنوعی امکان ایجاد تجارب شخصیتر و داستانهای معنادارتر را فراهم میکند. برای مثال، NPCها (شخصیتهای غیرقابلبازی) در بازیها میتوانند با گیمرها براساس عملکردشان تعامل برقرار کنند.
نظرات