استفاده از موبایل در مدارس لس آنجلس ممنوع می‌شود؟

سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
چند فرد نوجوان خوشحال در حال استفاده از گوشی در روز روشن
مدارس لس‌آنجلس احتمالاً استفاده از موبایل را برای دانش‌آموزان ممنوع خواهند کرد.
تبلیغات

مقام‌های محلی ایالت لس‌آنجلس آمریکا ممکن است استفاده از موبایل را در مدارس این ایالت ممنوع کنند. آنان در حال بررسی سیاست‌های اجرایی این طرح طی ۱۲۰ روز آینده هستند. در‌صورت تأیید نهایی، قانون مذکور از ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (دی و بهمن ۱۴۰۳) اجرایی خواهد شد. این تصمیم در نتیجه‌ی نگرانی‌های روزافزون درباره‌ی تأثیر فناوری بر سلامت و تحصیل نوجوانان اتخاذ شده است.

به‌نوشته‌ی رویترز، پیشنهاد ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس پیش‌از‌آن مطرح شد که ویوک مورتی، جراح کل آمریکا، اظهار کرد که شبکه‌های اجتماعی باید مانند بسته‌ی سیگار، برچسب هشدار داشته باشند.

مقام‌های محلی ایالت لس‌آنجلس در ۱۲۰ روز آینده بررسی می‌کنند که در طول ساعات مدرسه گوشی‌ها باید در چه مکانی نگه‌داری شوند و برای دانش‌آموزان توان‌یاب چه نوع استثناهایی باید قائل شد.

نیک ملوین، معلم سابق، قانون ممنوعیت استفاده از موبایل برای دانش‌آموزان را پیشنهاد داده است. وی می‌گوید که گوشی‌ها حتی از سال ۲۰۱۱ برای دانش‌آموزان مشکل‌ساز بودند و از آن زمان به‌بعد، وضع بسیار بدتر شده است: «وقتش رسیده که اقدامی صورت گیرد. صحبت با معلمان و مدیران و والدین نشان می‌دهد که این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم است.»

ایالت فلوریدا با حدود ۲٫۸ میلیون دانش‌آموز در مدارس دولتی، سال گذشته قانونی را تصویب کرد که مدارس را ملزم می‌کند از دسترسی دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنند. چندین ایالت دیگر نیز قوانین مشابهی را معرفی کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات