دعوای ادامه‌دار اپل با خالق فورتنایت؛ شرط ادامه حیات فروشگاه اپیک در اپ‌استور، ایجاد یک تغییر است

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو سه بعدی اپ استور اپل و اپیک گیمز
اپل برای تأیید انتشار فروشگاه اپیک در اپ‌استور در اتحادیه‌ی اروپا، از شرکت بازی‌ساز درخواست کرد تغییراتی در طراحی فروشگاهش اعمال کند.
تبلیغات

در ادامه‌ی نبرد حقوقی میان خالق فورتنایت و اپل، به‌نظر می‌رسد فروشگاه اپیک‌گیمز یک گام به انتشار مستقیم در اپ‌استور برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا نزدیک‌تر شده است.

طبق گزارش اپل‌اینسایدر، اپل روند تأییدیه‌ی اولیه‌ی فروشگاه اپیک‌گیمز را با موفقیت پشت سر گذاشته، اما به‌نظر می‌رسد این تأییدیه‌ نهایی نشده است.

تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز با لحنی انتقادی اعلام کرد که تأییدیه‌ی اولیه‌ی اپل برای انتشار فروشگاه اپیک‌گیمز در اپ‌استور موقتی است و سازنده‌ی گوشی آیفون درخواست دارد دکمه‌های فروشگاه شرکت بازی‌ساز در به‌روزرسانی بعدی تغییر کنند. سویینی با انتشار پستی در ایکس گفت با این درخواست اپل مقابله خواهد کرد.

تأییدیه‌ی مشروط اپل برای انتشار فروشگاه اپیک‌گیمز در اپ استور، فقط بخشی از جدال‌های حقوقی طولانی‌مدت بین خالق فورتنایت و غول فناوری کوپرتینویی بر سر ادامه‌ی حیات فروشگاه اپیک در اپ‌استور است. پیش‌ازاین مقامات سازمان‌های نظارتی اتحادیه‌ی اروپا، تصمیم اپل را برای لغو مجوز توسعه‌دهنده‌ی اپیک‌گیمز سوئد زیر سؤال بردند که این اقدام، اپل را مجبور کرد مجوز مذکور را بازگرداند.

ماجرا از این قرار است که اپیک‌گیمز در اوایل ماه جاری فروشگاه خود را به‌همراه بازی فورتنایت برای فرایند تأیید اولیه‌ی اپل، که لازمه‌ی انتشار اپلیکیشن در اپ‌استور است، ارسال کرد. به‌هرحال اپل با درخواست مورد بحث مخالفت کرد، زیرا باور دارد برچسب In-app purchases و دکمه‌ی Install در فروشگاه اپیک، شباهت زیادی به طراحی و جایگاه این موارد در اپ‌استور اپل دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات