گوگل فوتوز به‌زودی انتقال بی‌دردسر عکس به آی‌کلاد را ممکن می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
مطالعه 1 دقیقه
انتقال تصویر از گوگل فوتوز به آی کلاد
گوگل و اپل با همکاری یکدیگر، ابزاری برای انتقال آسان‌ عکس از سرویس گوگل فوتوز به فضای ابری آی‌کلاد ارائه خواهند داد.
تبلیغات

گوگل و اپل اخیراً از همکاری مشترکی برای ساده‌سازی انتقال تصاویر از سرویس گوگل فوتوز به آی‌کلاد خبر داده‌اند. بدیت‌ترتیب امکان انتقال به آی‌کلاد به گزینه‌های خروجی سرویس گوگل تیک‌اوت (Google Takeout) اضافه می‌شود. باید اشاره کنیم این ویژگی جدید در راستای تحقق اهداف Data Transfer Initiative (DTI توسعه یافته است.

با استفاده از ابزار جدید گوگل که طی هفته‌ی آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، دیگر نیازی به دانلود دستی تصاویر از گوگل فوتوز و سپس آپلود آن‌ها در آی‌کلاد نخواهید داشت. تمام فرایند انتقال به‌صورت خودکار و فقط با چند کلیک انجام می‌شود. صفحه‌ی پشتیبانی اپل اعلام کرده است که باتوجه‌به حجم تصاویر، این انتقال می‌تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

نکته‌ی مهم اینکه با انتقال تصاویر از گوگل فوتوز به آی‌کلاد، عکس‌های شما از گوگل فوتوز حذف نمی‌شوند. بدین‌ترتیب اگر می‌خواهید عکس‌های روی گوگل فوتوز را نیز پاک کنید، باید اینکار را به‌صورت جداگانه انجام دهید.

انتقال آسان تصاویر از گوگل فوتوز به آی‌کلاد، ادامه‌ی موفقیتی است که در سال ۲۰۲۱ برای انتقال عکس از آی‌کلاد به گوگل فوتوز حاصل شده بود. پروژه‌ی Data Transfer Initiative (DTI) در سال ۲۰۲۳ با همکاری اپل، گوگل و متا آغاز شد. هدف رسمی این پروژه، پیشبرد اهداف پروژه‌ی متن‌باز Data Transfer Project (DTP) است که پنج سال پیش کلید خورده بود.

به‌محض راه‌اندازی عمومی قابلیت انتقال آسان تصاویر از گوگل فوتوز به آی‌کلاد، می‌توانید فرایند انتقال را از‌طریق سرویس گوگل تیک‌اوت آغاز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به راهنمای گوگل مراجعه کنید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات