استراتژی اپل در قبال صنعت فیلم و سریال تغییر میکند؟
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی مینویسد که اپل قصد دارد استراتژیاش را در قبال صنعت فیلمسازی تغییر دهد. خالق آیفون تاکنون میلیاردها دلار روی پروژههای هالیوود سرمایهگذاری کرده است و تغییر استراتژی به ضرر هنگفت فیلمها ارتباط دارد.
منابع آگاه به بلومبرگ گفتهاند که ادی کیو، قائممقام ارشد کسبوکار خدمات اپل، از مدیران استودیوهای این شرکت خواسته است بودجهی پروژهها را با دقت بیشتری زیر نظر بگیرند تا سرویس استریم اپل تیوی پلاس حاشیهی سود بهتری داشته باشد.
اپل در مقایسه با غولهای صنعت استریم نظیر نتفلیکس، هزینهی بسیار بیشتری را صرف پروژههای سینمایی میکند. شرکت تحت مدیریت تیم کوک بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای فیلمهایی مثل Killers of the Flower Moon و Napoleon هزینه کرده است.
پروژههای اورجینال اپل در فصل جوایز نگاهها را خیره کردند، اما آنطور که بلومبرگ مینویسد، بازدید ماهانهی اپل تیوی پلاس از میانگین بازدیدی که نتفلیکس بهصورت روزانه کسب میکند، کمتر است.
آمار غیر رسمی نشان میدهند که اپل تیوی پلاس تنها ۰٫۲ درصد از سهم بازدیدهای آمریکا را در اختیار دارد و سهم نتفلیکس به هشت درصد میرسد.
اپل برای پیداکردن مسیر رشد، با سرعت بیشتری نسبت به قبل در حال لغوکردن سریالهای اختصاصی است. از طرفی، این شرکت بیشتر از قبل به خرید مجوز پخش فیلمها و سریالهای متفرقه علاقه نشان میدهد تا وابستگی خود را به پروژههای اختصاصی و پرهزینه کاهش دهد.
اپل هیچ آماری دربارهی بازدید سرویس اپل تیوی پلاس منتشر نکرده است؛ بنابراین بهطور دقیق نمیدانیم که ماهانه چند نفر در این سرویس استریم مشغول تماشای فیلم و سریال میشوند.