اینتل با «جذب استعداد‌های TSMC» تنور رقابت با تراشه‌ساز محبوب تایوانی را داغ می‌کند

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
متخصص تراشه سازی در محیط کارخانه با لباس سفید و ماسک
اینتل با جذب نیروهای متخصص TSMC، به‌دنبال کم‌کردن فاصله‌ی خود با غول تراشه‌ساز تایوانی است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد با اقدام TSMC برای تأسیس کارخانه در آمریکا، اینتل برای حفظ موقعیت خود در تراشه‌سازی، برنامه‌ای برای جذب استعدادهای این حوزه در پیش گرفته است.

طبق گزارش Ctee، ظاهراً تیم آبی تصمیم دارد با استفاده از تاکتیکی خاص و البته تا حدودی غیرمنصفانه، فاصله‌ی بین واحد تراشه‌سازی خود و غول تراشه‌سازی تایوان یعنی TSMC را کم کند. این تاکتیک شامل جذب مهندسان ارشد TSMC برای کاهش نیروی‌ کار آن‌ها و در نهایت، بهبود خدمات اینتل در بلندمدت می‌شود.

باتوجه‌به عزم TSMC برای ورود به آمریکا، اینتل قصد دارد با اتخاذ مدلی مشابه غول تایوانی تسلط خود را بر بازارهای منطقه‌ای حفظ کند. چند سال گذشته برای واحد ریخته‌گری اینتل (IFS) چندان درخشان نبود، زیرا این بخش نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود و عملکرد آن از نظر دریافت سفارش‌های شرکت‌های دیگر نیز مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت.

IFS برای محصولات اینتل، یک‌ گام به عقب برداشته، زیرا طبق گزارش‌ها این شرکت ساخت نسل بعدی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی خود با نام Falcon Shores را به TSMC واگذار کرده و هزینه‌های برون‌سپاری به‌شدت افزایش یافته است.

این موضوع نشان می‌دهد اختلالاتی وجود داشته که اینتل به‌دنبال رفع آن‌ها است و استخدام پرسنل باتجربه یکی از اقدامات تیم آبی برای رفع مشکل به‌حساب می‌آید.

روند جذب نیروی‌ کار بااستعداد، بر عملکرد اینتل تأثیر فوری نخواهد داشت، اما گفته می‌شود این شرکت انتظار دارد ازطریق رویکرد جدیدش در زمینه‌ی کارایی فرایند و همچنین قابلیت‌های فنی خود به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد و راه را برای رقابت مستقیم با TSMC هموار کند. باتوجه‌به ابراز خوش‌بینی شدید پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل نسبت‌ به IFS، شرکت مذکور واقعاً سعی دارد فاصله‌ی ایجادشده با غول تایوانی را کم کند.

بر اساس شاخص‌هایی که تاکنون دیده‌ایم، IFS می‌تواند خود را در موقعیت استراتژیک فوق‌العاده‌ای قرار دهد، زیرا از زنجیره‌ی تأمین متنوع با شرکای آمریکایی و تایوانی بهره می‌برد. مطمئناً نمی‌توانیم درمورد آینده اظهارنظر قطعی داشته باشیم، اما به‌نظر می‌رسد واحد تراشه‌سازی اینتل در مسیر درست حرکت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات