مدیرعامل سابق یوتیوب در سن ۵۶ سالگی بر اثر سرطان درگذشت

شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
چهره‌ی سوزان وجیسکی
مدیرعامل سابق یوتیوب و یکی از قدیمی‌ترین کارمندان گوگل در سن ۵۶ سالگی درگذشت.
تبلیغات

سوزان دایان وُجیتسکی، مدیرعامل سابق یوتیوب، در سن ۵۶ سالگی درگذشت. این خبر را دنیس تروپر، همسر او و سوندار پیچای مدیرعامل گوگل، تأیید کردند.

دنیس تروپر شب گذشته در فیسبوک نوشت: «با نهایت تأسف خبر درگذشت سوزان وجیتسکی را اعلام می‌کنم. همسرم و مادر پنج فرزندم امروز پس از دو سال مبارزه با سرطان سلول غیرکوچک ریه، ما را ترک کرد.»

تروپر در ادامه‌ می‌گوید: «سوزان فقط بهترین دوست و شریک زندگی من نبود، بلکه ذهنی درخشان، مادری مهربان و دوست عزیز بسیاری از افراد بود. تأثیر او بر خانواده و جهان ما غیرقابل اندازه‌گیری است. ما دل‌شکسته‌ایم، اما بابت زمانی که با او داشتیم سپاسگزاریم. لطفاً خانواده‌ی ما را در یاد خود زنده نگه دارید؛ زیرا ما در این دوران سخت به کمک نیاز داریم.»

سوندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز در پستی نوشت: «باورش سخت است که دوست عزیزم سوزان وجیتسکی را بعد از دو سال مبارزه با سرطان از دست دادم. او در تاریخ گوگل نقشی اساسی داشت و تصور دنیای بدون او سخت است. او یک رهبر و دوستی خارق‌العاده بود.»

سرطان سلول غیرکوچک ریه یکی از دو نوع اصلی سرطان ریه و رایج‌ترین نوع آن است. طبق گفته‌ی دانشکده‌ی پزشکی ییل، از آنجا که علائم آن اغلب با بیماری‌های رایج اشتباه گرفته می‌شود، ۸۰ درصد از افرادی که مبتلا به این بیماری تشخیص داده می‌شوند، در حال حاضر به مراحل پیشرفته‌ی بیماری مبتلا هستند.

وجیتسکی و تروپر در فوریه‌ی (فروردین و اردیبهشت) امسال با از دست دادن مارکو تروپر، پسر ۱۹ ساله‌ی خود، که بر اثر مصرف بیش‌ازحد مواد مخدر در خوابگاهش در دانشگاه کالیفرنیا درگذشت، متحمل فقدانی غم‌انگیز شدند.

وجیتسکی به‌عنوان مدیرعامل یوتیوب به شهرت رسید، نقشی که او به مدت ۹ سال برعهده داشت و قبل از کناره‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۳، در پستی نوشت که تصمیم گرفته است «فصل جدیدی را با تمرکز بر خانواده، سلامتی و پروژه‌های شخصی‌ای که به آن علاقه دارد، شروع کند.»

گفته می‌شود که خود وجیتسکی که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ مدیر بازاریابی گوگل بود به لری پیج و سرگی برین پیشنهاد داد که گوگل، یوتیوب را خریداری کند.

یوتیوب تحت رهبری وجیتسکی به منبع درآمدی چند میلیارد دلاری برای گوگل تبدیل شد. در سال ۲۰۲۳، یوتیوب از طریق فروش تبلیغات ۸٫۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که تقریباً ۱۰ درصد از کل درآمد آلفابت را تشکیل می‌داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات