کره‌جنوبی از تلگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای حذف محتوای غیراخلاقی دیپ‌فیک درخواست کمک کرد

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگو تلگرام روی لپ تاپ با جلوه ای تاریک
کره‌ی جنوبی برای مبارزه با انتشار محتوای دیپ‌فیک غیراخلاقی در فضای آنلاین، از تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی درخواست همکاری کرد.
تبلیغات

مقامات کره‌ی جنوبی از تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خواستند برای حذف و مسدودسازی محتوای دیپ‌فیک غیراخلاقی با آن‌ها همکاری کنند. این اقدام در پی خشم عمومی و سیاسی فزاینده نسبت‌به این مشکل صورت گرفته است.

بر اساس گزارش‌های چندین رسانه‌ی داخلی کره‌ای، تصاویر و ویدیوهای دیپ‌فیک جنسی صریح از زنان کره‌ی جنوبی اغلب در چت‌روم‌های تلگرام یافت می‌شود. کمیسیون استانداردهای ارتباطات این کشور اعلام کرد که خط تلفن شبانه‌روزی برای قربانیان راه‌اندازی خواهد شد و تعداد پرسنل نظارتی جرایم غیراخلاقی دیجیتال از تعداد ۷۰ نفر فعلی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

آژانس پلیس ملی کره‌ی جنوبی اعلام کرد به مدت هفت ماه برای سرکوب جرائم جنسی آنلاین تلاش خواهد کرد. ریو هی-لیم، رئیس کمیسیون استانداردهای ارتباطات این کشور، در جلسه‌ای درباره‌ی این موضوع گفت: «سازمان نظارت بر رسانه قصد دارد برای بهبود ارتباط با پلتفرم‌های اجتماعی و حذف و مسدودکردن محتوای دیپ‌فیک جنسی، هیئت مشورتی راه‌اندازی کند.»

مقامات کره جنوبی درحال صحبت در جلسه
REUTERS

به گزارش رویترز، کمیسیون استانداردهای ارتباطات برای شرکت‌هایی که در کره‌ی جنوبی دفتر ندارند، به دنبال ایجاد کانال رودررو برای مشاوره‌ی منظم است. ریو می‌گوید: «تولید، در اختیارداشتن و توزیع ویدیوهای جرائم جنسی دیپ‌فیک، جرمی جدی محسوب می‌شود که کرامت و حقوق شخصی افراد را از بین می‌برد.»

کمیسیون استانداردهای ارتباطات کره‌ی جنوبی علاوه‌بر تلگرام به‌دنبال همکاری با ایکس (توییتر سابق) و همچنین فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب خواهد بود. تلگرام می‌گوید محتوای مضر از جمله دیپ‌فیک‌های غیراخلاقی را به‌طور فعال حذف می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «برای حذف میلیون‌ها قطعه محتوای مضر در هرروز، تعدیل‌کنندگان از ترکیبی از نظارت پیشگیرانه بر بخش‌های عمومی پلتفرم، ابزارهای پیشرفته‌ی هوش مصنوعی و گزارش‌های کاربران استفاده می‌کنند.»

انتقادات از تلگرام در کره‌ی جنوبی با بازداشت پاول دوروف بنیان‌گذار تلگرام در فرانسه همزمان شد. مقامات قضایی فرانسه دلیل بازداشت اخیر دوروف را انتشار محتوای غیراخلاقی درمورد کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام عنوان کردند.

طبق گفته‌ی پلیس کره‌ی جنوبی، تعداد پرونده‌های جرم دیپ‌فیک غیراخلاقی در این کشور از ۱۵۶ مورد در سال ۲۰۲۱ که برای اولین‌بار داده‌ها جمع‌آوری شد، به ۲۹۷ مورد در سال جاری افزایش یافته است و اکثر کسانی که این کار غیرقانونی را انجام داده‌اند، نوجوان هستند.

کره‌ای‌ها در سال جاری میلادی بیش از ۶۴۰۰ درخواست کمک از کمیسیون استانداردهای ارتباطات این کشور برای حذف محتوای دیپ‌فیک غیراخلاقی ارائه کرده‌اند. این عدد در گذشته تقریباً ۷۲۰۰ مورد بود.

کیم یو-جین، رئیس مرکز پاسخگویی به خشونت جنسی سایبری کره‌ی جنوبی گفت: «تلگرام اکنون پلتفرم اصلی کسانی است که به انتشار محتوای دیپ‌فیک غیراخلاقی علاقه دارند و پلیس باید کار بیشتری در این زمینه انجام دهد.»

طبق داده‌های پلیس که نماینده‌ی کیم یانگ-بائه آن‌ها را در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد، پلیس کره‌ی جنوبی در فاصله‌ی زمانی بین فوریه تا آگوست آن سال (بهمن ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۳۹۹)، از طریق ایمیل هفت درخواست از تلگرام برای کمک به تحقیقات درمورد جرائم غیراخلاقی دیجیتال ارائه کرده و تلگرام به هیچ‌یک از آن‌ها پاسخ نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات