مایکروسافت: ویدیوی وایرال «بزن در رو» کامالا هریس کار گروه‌های ترول روسی است

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
کامالا هریس
طبق ادعای مایکروسافت، ویدیوی تصادف کامالا هریس و فرار او از این حادثه را گروه‌های ترول روسی تولید و منتشر کرده‌اند.
تبلیغات

اخیراً ویدیویی عجیب از کامالا هریس، نامزد ریاست جمهوری آمریکا در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. او در ویدیوی مذکور پس‌از تصادف با دختری ۱۳ ساله، فرار می‌کند؛ حادثه‌ای که طبق ادعای ویدیوی وایرال‌شده، به فلج‌شدن دختربچه منجر شد. بر اساس تحقیقات مایکروسافت این ویدیوی «بزن در رو» کامالا هریس را گروه ترول روسی تولید و در اینترنت منتشر کرده است. طبق ادعای مایکروسافت، این عملیات را گروهی به‌نام Storm-1516 انجام داده‌ و ازطریق وب‌سایتی به‌نام KBSF-TV منتشر کرده است.

مایکروسافت می‌گوید انتشار ویدیوی جعلی تصادف کامالا هریس، از افزایش تلاش‌های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات‌متحده خبر می‌دهد. طبق اعلام غول فناوری اهل ردموند، Storm-1516 به تولید محتوای جعلی درباره‌ی هریس و تیم والتز پرداخته است. ظاهراً این گروه روسی قبلاً نیز با هدف انتشار اطلاعات نادرست، ویدیوهای گمراه‌کننده‌ی دیگری را با استفاده از چهره‌ی بازیگران معروف تولید کرده است.

ادعاهای مطرح‌شده درمورد تصادف بزن در رو کامالا هریس با هشتگ HitAndRunKamala در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و ویدیوی وایرال‌شده درمورد او از مرز ۳ میلیون بازدید گذشته است.

مقامات آمریکایی می‌گویند هدف عملیات‌هایی مثل انتشار ویدیوی جعلی از تصادف کامالا هریس با دختر ۱۳ ساله، تشدید اختلافات سیاسی و کاهش حمایت عمومی مردم آمریکا از کمک‌های نظامی دولت این کشور به اوکراین است. هریس اعلام کرده بود درصورت انتخاب‌شدن به‌عنوان رئیس‌جمهور، همچنان به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات