پیپال تقریباً ۲۵ سال پس از آغاز فعالیت در زمینهی پرداختهای الکترونیکی، لوگو خود را به یک متن سادهی سیاهرنگ تغییر داد. لوگو جدید پیپال که توسط پنتاگرام طراحی شده، بسیار سادهتر از نسخههای قبلی است. در نسخههای قدیمیتر، لوگو شیبدار بود، از دو رنگ آبی تشکیل شده بود و حرف P بزرگ و برجستهی پیپال در آن به چشم میخورد.
پیپال میگوید که لوگو جدید سیاهرنگ و مستقل، با بقیهی شرکتهای پرداخت آنلاین، بهخصوص با آن رنگ آبی که حالا نماد فینتک شده، اشتباه گرفته نمیشود و به همین دلیل این تغییر را انجام داده است.
لوگو جدید پیپال به جمع بسیاری از شرکتهای دیگر خواهد پیوست که از لوگوهای جذاب و شناختهشده به سمت متنهای ساده و خستهکننده رفتهاند. لوگوهای جدید GoDaddy و Petco و Johnson & Johnson مثالهایی در این زمینه هستند.
لوگو جدید پیپال با پیروی از ترند این روزها به سمت سادگی پیش رفته است. پنتاگرام میگوید: «آبی روشن و آبی تیره با هم ترکیب میشوند تا رنگ آبی مخصوص ونمو را ایجاد کنند.»
بهنظر میرسد پیپال از همین ماه شروع به استفاده از لوگو جدیدش کرده است.