گزارش: اپل تی‌وی پلاس بیش‌از‌پیش شبیه نتفلیکس می‌شود

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل تی وی پلاس
اپل با دنبال‌کردن رویکردی مشابه نتفلیکس، فیلم‌های کم‌هزینه را برای استریم و بلاک‌باسترهای بزرگ را برای سینما تولید خواهد کرد.
تبلیغات

نمایش فیلم Wolfs در سرویس Apple TV Plus آغاز شد. ابتدا قرار بود فیلم مذکور به‌صورت سینمایی اکران شود اما به‌طور ناگهانی برنامه‌های سینمایی آن لغو شد. همزمان با این رویداد، بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که جزئیات استراتژی جدید فیلم‌سازی اپل را شرح می‌دهد و به‌نظر می‌رسد استراتژی مذکور شباهت زیادی به رویکرد نتفلیکس دارد.

از زمان راه‌اندازی Apple TV Plus در سال ۲۰۱۹، اپل با پخش چند فیلم، تحسین منتقدان را برانگیخت. به‌طور خاص CODA اولین اثر یک سرویس استریم بود که جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد.

اپل در چند سال گذشته از تولید فیلم‌های هنری با بودجه‌ی کم که جوایز زیادی کسب می‌کردند، به سمت پروژه‌های بزرگ‌تر حرکت کرد. فیلم‌هایی مانند Killers of the Flower Moon Napoleon ،Argylle و Fly Me to the Moon همگی اکران گسترده‌ای در سینماها داشتند اما هیچ‌کدام نتوانستند هزینه‌ی تولید خود را جبران کنند و برخی از آن‌ها حتی با شکست کامل مواجه شدند؛ بنابراین تعجبی ندارد که اپل اکنون یک استراتژی جدید در فیلم‌سازی اتخاذ کرده است.

به گفته‌ی منابع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، اپل قصد دارد سالانه حدود ۱۲ فیلم تولید کند که اکثر آن‌ها بودجه‌ای کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار دارند؛ یعنی تعهد اپل برای صرف سالانه یک میلیارد دلار در فیلم‌سازی تغییر نخواهد کرد، اما ترکیب لیست فیلم‌های این شرکت و استراتژی انتشار آن‌ها تغییراتی خواهد داشت. اپل همچنان هر سال یک یا دو پروژه‌ی بزرگ سینمایی مانند فیلم F1 با بودجه‌های بالاتر تولید خواهد کرد؛ اما فیلم‌هایی مانند Wolfs که بازیگرانی مثل جورج کلونی و برد پیت برای آن دستمزدی چند ده میلیون دلاری دریافت کرده‌اند، بیشتر به‌عنوان آثار استریمینگ تبلیغ خواهند شد تا سینمایی.

به‌طور خلاصه، اپل به‌جای تمرکز بر اکران‌های سینمایی، بیشتر بر تولید فیلم‌های مخصوص استریمینگ تمرکز خواهد کرد. احتمالاً برخی از فیلم‌ها مانند Wolfs برای مدت کوتاهی در سینما اکران خواهند شد اما این اقدام بیشتر برای واجد شرایط‌شدن آن آثار برای حضور در جشنواره‌هایی مثل اسکار و خوشحال‌کردن هالیوود انجام می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات