مارول و دی‌سی نشان تجاری «ابرقهرمان» را از دست دادند؛ چالش یک کمیک کودکانه پیروز شد

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
ابرقهرمان ها
مالک کمیک کودکانه‌ی Superbabies موفق شد نشان تجاری ابرقهرمان را پس‌ از سال‌ها از دست مارول و دی‌سی درآورد.
تبلیغات

مارول و دی‌سی مالکیت نشان تجاری «ابرقهرمان» را در چند دهه‌ی گذشته به‌طور مشترک در اختیار داشتند. اکنون به‌نظر می‌رسد این دوره به پایان رسیده، زیرا اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده (USPTO) درخواست دو شرکت مذکور برای تمدید مالکیت چندین علامت تجاری مرتبط با ابرقهرمان را رد کرده است.

به گزارش رویترز، لغو درخواست مارول و دی‌سی برای تمدید مالکیت نشان تجاری ابرقهرمان، به دنبال اعتراض Superbabies Limited انجام شده است؛‌ شرکت کوچکی که مجموعه‌ای از کمیک‌های ابرقهرمانانه در مورد نوزادان ابرقهرمان تولید می‌کند.

اس.جی ریچولد، خالق کمیک کودکانه‌ی Superbabies، پس از تلاش دی‌سی برای جلوگیری از تبلیغات مجموعه‌ی Superbabies، تصمیم گرفت مالکیت دو غول کمیک را برای نشان تجاری ابرقهرمان به چالش بکشد.

بر اساس تصمیم اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا، مارول و دی‌سی به مهلت پاسخگویی‌ای که ۲۴ جولای ۲۰۲۴ (۳ مرداد ۱۴۰۳) تعیین شده بود، پاسخ ندادند و در نتیجه مالکیت آن‌ها بر چهار نشان تجاری لغو شد. این دو شرکت همچنان مالکیت مشترک نشان تجاری ابرقهرمانان (SUPER HEROES) و همچنین نشان تجاری ابرشرور (SUPER-VILLAIN) را که به‌ترتیب در سال ۲۰۱۸ و ۱۹۸۵ به‌ثبت رسیدند، حفظ کرده‌اند.

آدام آدلر، یکی از وکلای پرونده‌ی اعتراض به نشان تجاری Superbabies، در واقع مجموعه‌ای دو قسمتی از مقالات را برای مجله Escapist نوشته است که چگونگی مالکیت مشترک مارول و دی‌سی بر نشان‌های تجاری ابرقهرمانان و ابرشرور و اقداماتی را که آن‌ها برای حفظ این مالکیت در طول سال‌ها انجام داده‌اند، به صورت ساده توضیح می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات