سافت‌بانک ۵۰۰ میلیون دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
ماسایوشی سان / Masayoshi Son
سافت‌بانک با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری قصد دارد در دور جدید تأمین مالی OpenAI شرکت کند.
تبلیغات

گفته می‌شود Vision Fund متعلق به شرکت مخابراتی ژاپنی سافت‌بانک ۵۰۰ میلیون دلار در جدیدترین دور تأمین مالی شرکت هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند. البته درحال‌حاضر سافت‌بانک و OpenAI از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد‌ه‌اند.

طبق اعلام رویترز، OpenAI که در قلبِ جهش هوش مصنوعی قرار دارد، با ارائه‌ی اوراق قرضه‌ی قابل‌ تبدیل درحال جمع‌آوری ۶٫۵ میلیارد دلار سرمایه است.

طبق گزارش‌ها، اپل از مشارکت در دور بزرگ تأمین مالی OpenAI انصراف داده است؛ استارتاپ هوش مصنوعی‌ای که ارزش فعلی آن قبل‌ از سرمایه‌گذاری سافت‌بانک حدود ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به‌هرحال، ارزش‌گذاری نهایی OpenAI به این بستگی دارد که سازنده‌ی چت‌بات محبوب ChatGPT بتواند ساختار سازمانی خود را تغییر دهد و محدودیت سود برای سرمایه‌گذاران را حذف کند.

سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در دور جدید تأمین‌ مالی OpenAI، اولین مشارکت شرکت ژاپنی در این استارتاپ هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود. رویترز هفته‌ی گذشته نیز گزارش داد که OpenAI درحال کار روی برنامه‌ای برای بازسازی هسته‌ی کسب‌وکار خود به شرکت سهامی عام است که دیگر تحت کنترل هیئت‌مدیره‌ی غیرانتفاعی آن نخواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات