یوتیوب با سازمان SESAC به توافق رسید و ترانه‌های حذف‌شده برگشتند

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube / یوتوب روی نمایشگر آیفون
آهنگ‌هایی که اخیراً از یوتیوب حذف‌ شده بودند، پس‌ از توافق این پلتفرم با سازمان SESAC، بار دیگر دردسترس قرار گرفتند.
تبلیغات

خبر خوش برای دوستداران موسیقی اینکه پس‌ از حذف تعدادی از آهنگ‌های محبوب هنرمندان سرشناس ازجمله ادل و نیروانا از یوتیوب، این پلتفرم با سازمان صدور مجوز موسیقی (SESAC) به توافق رسیدند تا آهنگ‌های حذف‌شده به یوتیوب بازگردند.

دلیل حذف آهنگ‌ها از یوتیوب، اتمام توافق‌نامه‌ی قبلی یوتیوب با SESAC عنوان شده بود. این سازمان تأیید کرد که توافق جدیدی با یوتیوب حاصل شده است. نکته‌ی قابل‌ توجه اینکه یوتیوب به‌صورت یک‌طرفه و پیش‌ از اتمام رسمی قرارداد امروز (۱۰ مهر ۱۴۰۳)، اقدام به حذف آهنگ‌ها کرد.

اسکات جانگ‌میشل، رئیس بخش حقوق اجرایی و مدیر ارشد عملیات SESAC درمورد بازگردانی ترانه‌های حذف‌شده از یوتیوب گفت: «براساس توافق انجام‌شده با یوتیوب، برای استفاده‌ی منصفانه از آثار آهنگ‌سازان و ناشران موسیقی تحت‌پوشش SESAC جبران خسارت خواهد شد. از صبر و حمایت اعضاء و همچنین هنرمندانی که این آهنگ‌ها را اجرا کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم. در جریان مذاکرات ما با یوتیوب، پلتفرم مذکور پیش‌ از پایان قرارداد و به‌صورت یک‌طرفه اقدام به حذف آثار اعضاء کرده بود و اکنون فرایند بازگرداندن ویدیوهای حاوی آهنگ‌ها را آغاز کرده است.»

طبق اطلاعات وب‌سایت SESAC، این سازمان درحال‌حاضر مجوز استفاده‌ی عمومی بیش از ۱٫۵ میلیون آهنگ را از طرف بیش از ۱۵ هزار آهنگ‌ساز، خواننده و ناشر موسیقی تحت‌ حمایت خود صادر می‌کند.

ماریانا دِفِلیس، نماینده‌ی واحد ارتباطات جهانی و امور عمومی یوتیوب می‌گوید: «خوشحالیم که SESAC پیشنهاد ما را دوباره بررسی کرد. به توافق رسیده‌ایم و محتوای حذف‌شده به‌زودی دردسترس قرار خواهد گرفت.» درحال‌حاضر جزئیاتی مثل مدت‌زمان توافق مذکور را نمی‌دانیم. تیم یوتیوب تأیید کرد که آهنگ‌ها در آمریکا از هر دو سرویس یوتیوب و یوتیوب موزیک حذف شده بودند و طی یک یا دو روز آینده بازگردانده خواهند شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات