چندین سیستم ماهواره‌ای استارلینک برای تأمین اینترنت پرسرعت در مناطق آسیب‌دیده از طوفان هلن در آمریکا فعال شدند

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
استارلینک / Starlink
به‌دنبال قطع ارتباطات بخش‌های گسترده‌ای از جنوب‌شرقی ایالات متحده، دولت این کشور از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک کمک گرفت.
تبلیغات

طوفان ویرانگر هلن در جنوب‌شرقی ایالات متحده باعث واکنش سریع دولت بایدن شده است. ده‌ها سیستم ماهواره‌ای استارلینک هم‌اکنون در کارولینای شمالی فعال شده‌اند و دسترسی حیاتی به اینترنت پرسرعت را برای مناطق آسیب‌دیده از طوفان فراهم می‌کنند.

به‌گزارش رویترز، ۴۰ سیستم ماهواره‌ای استارلینک هم‌اکنون در کارولینای شمالی فعال هستند و ارتباطات امدادرسانان را تسهیل می‌کنند. ۱۴۰ سیستم اضافی نیز در راه هستند تا به بازسازی زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق آسیب‌دیده کمک کنند.

سمت راست تصویر یک دیش استارلینک - سمت چپ تصویر یک دکل سیار مخابراتی
عکسی از برج مخابراتی با نصب سریع از مقر HQ Mabas در سمت چپ و تصویری از سیستم استارلینک در ایستگاه آتش‌نشانی انکا-کندلر در شهرستان بانکوم در سمت راست
عکاس: Susan Hawkins

استقرار سیستم‌های استارلینک درحالی صورت گرفته است که طوفان هلن تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر را در شش ایالت به کام مرگ کشانده و ارتباطات بخش‌هایی از غرب کارولینای شمالی را کاملاً قطع کرده است.

بیانیه‌ی دولت ایالات متحده مبنی‌بر استقرار استارلینک در بحبوحه‌ی برخی سردرگمی‌های سیاسی منتشر شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، روز دوشنبه به‌اشتباه ادعا کرده بود که ارتباطات اینترنتی هنوز برقرار نشده‌اند و به‌تازگی برای راه‌اندازی آن‌ها با ایلان ماسک صحبت کرده است.

یک دیش استارلینک روی یک سقف با اسمان ابری
دیش استارلینک در حال استفاده در مناطق آسیب‌دیده از طوفان هلن
عکاس: MarkusRight / Reddit

ترامپ گفته بود: «همین الآن با ایلان صحبت کردم. می‌خواهیم استارلینک را وصل کنیم؛ چون آن‌ها هیچ ارتباطی ندارند و ایلان همیشه به وعده‌هایش عمل می‌کند.» ایلان ماسک در انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) از ترامپ حمایت کرده است.

پس از اظهارات ترامپ، کاخ‌سفید با اشاره به بیانیه‌ی سازمان مدیریت بحران، تأکید کرد که مقدمات پیش از صحبت رئیس‌جمهور اسبق در حال انجام بوده‌اند.

دونالد ترامپ با یک کلاه قرمز و کت و شلوار ایستاده
دونالد ترامپ روز دوشنبه به ایالت جورجیا رفته بود.
AP

استارلینک که بخشی از شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک است، تقریباً دو‌سوم از ماهواره‌های فعال جهان را در‌اختیار دارد و تنها سیستم اینترنت پهنای باند بالا با پوشش جهانی است.

طوفان هلن پنجشنبه شب گذشته در سواحل خلیج فلوریدا به خشکی رسید و ویرانی گسترده‌ای را بر جای گذاشت. کارشناسان بیمه و پیش‌بینی خسارات برآورد می‌کنند که آسیب‌های ناشی از این طوفان ویرانگر بر منطقه ممکن است بین ۱۵ تا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات