جیمیل با «کارت‌های خلاصه» لینک‌ها و اطلاعات مفید پنهان‌شده در ایمیل‌هایتان را پیدا می‌کند!

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
کارت های خلاصه در جیمیل
با کارت‌های خلاصه در جیمیل، یافتن اطلاعات مهم میان انبوه ایمیل‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود.
تبلیغات

جیمیل برای آسان‌ترکردن جستجو میان انبوه ایمیل‌های موجود در صندوق ورودی کاربران، به‌روزرسانی بزرگی برای ویژگی «کارت‌های خلاصه» منتشر می‌کند. این کارت‌ها مهم‌ترین اطلاعات موجود در پیام‌های شما را حتی قبل از نیاز به جستجو، نمایش خواهند داد.

اگر قبلاً در جیمیل کارت‌های خلاصه را دیده‌اید، احتمالاً قصد داشته‌اید کالایی را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. هنگامی‌که ایمیل تأیید سفارش را باز می‌کنید، جیمیل احتمالاً کادری در بالای صفحه قرار دهد که اقلام خریداری شده و کل خرید به همراه لینک احتمالی برای ردیابی بسته‌ را نشان می‌دهد. ماریا فرناندز گواخاردو، مدیر ارشد محصول جیمیل می‌گوید: «از این به بعد، این کادر باید مفیدتر باشد. زمانی‌که منتظر بسته‌ی خود هستید، احتمال دارد زمان رسیدن آن را در کادر ببینید و بعد از رسیدن، لینک سیاست بازگشت کالای فروشگاه مورد نظرتان را ارائه خواهد داد.»

کارت های خلاصه در جیمیل
Google

یکی از بخش‌هایی که انتظار می‌رود کارت‌های خلاصه‌ی جدید در جیمیل اطلاعات آن را نشان دهند، خرید است. از دیگر اطلاعاتی که این کارت‌ها احتمالاً نشان خواهند داد می‌توان به رویدادها، سفر و صورت‌حساب‌ها اشاره کرد و منطق نمایش اطلاعات برای هر چهار مورد یکسان خواهد بود؛ ایمیل‌های زیادی با اطلاعات یا لینک‌های مهم در آن‌ها دریافت می‌کنید، اما یافتن آن اطلاعات و لینک‌ها می‌تواند دشوار باشد. جیمیل با جستجو در ایمیل‌ها و بیرون‌کشیدن اطلاعات مهم و نمایش آن‌ها در بالای صفحه به شما کمک می‌کند.

کارت‌های خلاصه‌ی جیمیل در بالای ایمیل‌ها و همچنین در بالای نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. گواخاردو می‌گوید: «اگر قرار است در دو روز آینده بسته‌ای دریافت کنید یا بخواهید سفر جدیدی شروع کنید، امکان دارد کارت‌های مرتبط با آن‌ها به‌محض بازکردن جیمیل ظاهر شوند.»

کارت های خلاصه در جیمیل
Google

اضافه‌کردن کارت‌های خلاصه به صندوق ورودی کاربران جیمیل، محتمل‌ترین بخش این سیستم جدید محسوب می‌شود. به‌طور کلی، مردم دوست ندارند صندوق ورودی آن‌ها دستکاری شود و گوگل به‌خوبی از این موضوع اطلاع دارد. به‌هرحال گواخاردو فکر می‌کند که اگر کارت‌ها به‌اندازه‌ی کافی مفید و نادیده‌گرفتن آن‌ها آسان باشد، کاربران از داشتن آن‌ها بالای صندوق ورودی راضی خواهند بود. او می‌گوید: «کارت‌های خلاصه کل صندوق ورودی شما را اشغال نخواهند کرد زیرا این بخش فضای بسیار ارزشمندی به‌شمار می‌رود.»

گواخاردو می‌گوید کارت‌های خلاصه‌ی جیمیل را نمی‌توان ابتکار بزرگ و جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی درنظر گرفت و این ویژگی فقط برای بهبود تجربه‌ی استفاده از این سرویس ایمیل طراحی شده است.

نمایش کارت‌های خلاصه‌ی جدید جیمیل در پیام‌های مجزا در نسخه‌ی iOS و اندروید این سرویس آغاز شده است. درحال‌حاضر، کارت‌ها فقط برای نمایش اطلاعات خریدها کاربرد دارند، اما به‌زودی کاربردهای بیشتری به آن‌ها اضافه خواهند شد. همان‌طور که گوگل سعی می‌کند در مدیریت صندوق‌های ورودی به میلیون‌ها نفر کمک کند، بر این ایده تأکید دارد که اکثر ایمیل‌ها حاوی اطلاعات مهم هستند و این شرکت در یافتن اطلاعات عملکرد بسیار خوبی دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات