گوگل کیبورد حلقه‌ای دو طرفه‌ای به‌فُرم نوار موبیوس ساخت! [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
کیبورد عجیب حلقه ای دو طرفه گوگل ژاپن
گوگل ژاپن کیبورد عجیب‌و‌غریب دو طرفه‌ای معرفی کرد که احتمالاً هرگز آن را نمی‌خرید.
تبلیغات

گوگل ژاپن به‌دلیل اختراع کیبوردهای عجیب‌وغریب ازجمله کیبورد فنجانی و کیبورد چوبی شناخته می‌شود و اکنون این شرکت عجیب‌ترین کیبورد خود تا به امروز را معرفی کرده است.

گوگل ژاپن به افتخار روز جهانی کیبورد ۱۰۱ کلید (۱۰ مهر ۱۴۰۳)، کیبوردی به نام Gboard Double-Sided Version معرفی کرد. این محصول درواقع کیبورد فیزیکی دایره‌ای‌شکلی است که کلیدهایی در قسمت جلو و پشت آن قرار دارد. در واقع، محصول یادشده که شبیه نوار موبیوس به‌نظر می‌رسد، به‌جای ۱۰۱ کلید، در کل ۲۰۸ کلید ارائه می‌دهد.

پخش از رسانه

در پست وبلاگی گوگل ژاپن با حالتی طنزآمیز اشاره شده است: «اگر کیبورد را وارونه کنید، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید تایپ کنید. ما پس از کلنجار برای یافتن راه‌حل مشکل، به این کیبورد رسیدیم.» شرکت مورد اشاره ادعا می‌کند که قراردادن کیبورد روی زمین به چند نفر اجازه می‌دهد به‌صورت دایره‌ای دور آن بنشینند و تایپ کنند.

احتمالاً این آخرین باری نباشد که شاهد معرفی کیبوردهای فیزیکی عجیب‌وغریب از گوگل ژاپن هستیم. شرکت مذکور می‌گوید: «در آینده به بررسی کیبوردهای جدید با طرح‌های مختلف ازجمله نسخه‌ی حلقه‌ای تک‌ردیفه، نسخه‌ی ضدآب و نسخه‌ی دورشته‌ای مارپیچ ادامه خواهیم داد.»

لازم به ذکر است که محصول یادشده به بازار عرضه نمی‌شود؛ اما نقشه‌های دستگاه به‌صورت متن‌باز ازطریق گیت‌هاب دردسترس قرار دارند تا افراد بتوانند خودشان آن را بسازند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات