فاجعه انبارداری اپل؛ ۲۰۰ دستگاه مک‌بوک پرو M4 پیش‌ از رونمایی در شبکه‌های اجتماعی فروخته می‌شوند

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مک بوک پرو M1 Max در حالت بسته
۲۰۰ دستگاه مک‌بوک پرو M4 پیش‌ از رونمایی رسمی اپل، در شبکه‌های اجتماعی برای فروش قرار گرفته‌اند.
تبلیغات

در روزهای اخیر، اخبار مربوط به افشای  اطلاعات مک‌بوک پرو M4 اپل در فضای مجازی منتشر شده است. بنابر گزارش‌ Toms Hardware، حدود ۲۰۰ دستگاه از این سری از لپ‌تاپ‌های اپل در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک برای فروش قرار گرفته‌اند.

این نشت اطلاعاتی که به‌عنوان یکی از افشاگری‌های اطلاعاتی بزرگ محصول‌محور اپل از زمان آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ شناخته می‌شود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در ویدئوهای منتشر‌شده‌ی یوتیوبرهای روسی، جزئیات مختلفی از مک‌بوک پرو M4 به‌نمایش گذاشته شد. این لپ‌تاپ‌ها ظاهراً به تراشه‌ی M4 با ۱۰ هسته در واحد CPU و GPU و ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و سه درگاه Thunderbolt 4 مجهز شده‌اند.

نمایگشر یک لپ تاپ
Romancev768

یکی از نکات جالب در این نشت اطلاعات، شباهت‌های زیادی است که بین لپ‌تاپ‌های نمایش‌داده‌شده در ویدئوهای مختلف وجود دارد. این شباهت‌ها شامل شماره مدل و بسته‌بندی مشابه یکدیگر است که نشان می‌دهد احتمالاً همه‌ی این لپ‌تاپ‌ها از یک دسته خاص باشند.

همچنین، در این ویدئوها صفحه‌ی درباره‌ی این مک نشان می‌دهد این دستگاه‌ها در نوامبر ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد. این تاریخ با تاریخ عرضه ۱ نوامبر (۱۱ آبان ۱۴۰۳) که بلومبرگ چند روز پیش اعلام کرده بود، مطابقت دارد.

بااین‌همه، به‌نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود مجهز‌ به پردازنده‌ی M4 و چند محصول دیگر را ۲۱ یا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر یا ۱ آبان ۱۴۰۳) با برگزاری رویدادی رونمایی کند. این یعنی حدود ۱۰ روز بین رونمایی و عرضه جدیدترین مک بوک اپل، فاصله وجود خواهد داشت.

اپل هنوز به‌طور رسمی به افشای اطلاعات مک‌بوک پرو M4 واکنش نشان نداده است؛ اما انتظار می‌رود که این شرکت در رویداد ماه آینده خود، به‌طور رسمی از این لپ‌تاپ مورد‌انتظار پرده‌برداری کند. بسیاری از کاربران و کارشناسان منتظر هستند تا ببینند آیا اپل می‌تواند با معرفی رسمی این محصول باتوجه‌به اطلاعات فاش‌شده، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کند یا خیر.

این نشت اطلاعاتی نشان می‌دهد که حتی شرکت‌های بزرگی مانند اپل نیز نمی‌توانند به‌طور کامل از افشای اطلاعات حساس خود جلوگیری کنند و همیشه احتمال این اتفاق وجود دارد. با‌این‌حال، باید دید که اپل چگونه این مشکل را مدیریت خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات