سامسونگ برای پنجمین سال متوالی در بین پنج شرکت برتر دنیا قرار گرفت

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
پرچم سفید با لوگو سامسونگ / Samsung درحال اهتزاز جلوی ساختمان
سامسونگ موفق شد جایگاه خود را در میان پنج برند باارزش جهان حفظ کند.
تبلیغات

باوجود چالش‌های اخیر و عذرخواهی سامسونگ از سرمایه‌گذاران، مشتریان و کارمندانش، عملکرد این شرکت در سال جاری چندان هم بد نبوده است. غول فناوری کره‌ی جنوبی در کنار راه‌اندازی محصولات شگفت‌انگیز، پیشگام چندین ابتکار و پیشرفت تکنولوژیک نیز بوده است. به‌همین دلایل Interbrand، سامسونگ را به‌عنوان یکی از ۵ برند برتر جهان در سال ۲۰۲۴ معرفی کرد.

سامسونگ برای پنجمین سال متوالی در لیست ۵ برند برتر جهانی Interbrand قرار گرفت. جالب اینکه ازنظر Interbrand ارزش شرکت مذکور از سال ۲۰۲۰، یعنی زمانی‌که برای اولین‌بار وارد لیست ۵ برند برتر شد، تاکنون ۶۲ درصد افزایش یافته است.

Interbrand می‌گوید ارزش برند سامسونگ امسال با رشد ۱۰ درصدی نسبت‌به سال گذشته به ۱۰۰٫۸ میلیارد دلار رسیده است. این بهبود به مجموعه‌ای از فناوری‌ها نسبت داده می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد پیشرفت‌ها و رویکرد سامسونگ به هوش مصنوعی، بیشترین تأثیر را در افزایش ارزش آن داشته است.

Interbrand عملکرد سامسونگ را بخش‌های مختلف ازجمله موبایل، شبکه، نمایشگر، لوازم‌خانگی دیجیتال و تراشه‌ها مورد بررسی قرار داد. این شرکت مشاوره، پیشرفت‌های سامسونگ را در هر بخش به‌رسمیت شناخت، اما هوش مصنوعی در کانون توجه قرار گرفت.

از دیگر عواملی که تأثیر مثبتی بر ارزیابی سامسونگ داشته‌اند می‌توان به تلاش‌های این شرکت برای عرضه‌ی زودهنگام فناوری‌های هوش مصنوعی به بازار ازطریق سری گلکسی S24 و همچنین ارتقای تجربیات مبتنی‌بر هوش مصنوعی و گسترش این فناوری به دستگاه‌های بیشتر مانند تلویزیون‌های هوشمند و لوازم خانگی Bespoke AI اشاره کرد.

واحد نیمه‌هادی سامسونگ به‌ویژه بخش حافظه، از هوش مصنوعی استقبال کرد و فناوری‌های جدیدی را برای عصر هوش مصنوعی توسعه داده است. این شرکت همچنین استراتژی برند ثابتی را در سطح جهانی اجرا و تعهد خود را به آینده‌ای پایدارتر حفظ کرد.

در ادامه به مهم‌ترین عواملی که طبق گفته‌ی Interbrand منجر به افزایش ارزش برند سامسونگ در سال ۲۰۲۴ شده است، اشاره می‌کنیم:

  • پیشتازی در حوزه‌ی هوش مصنوعی موبایل با گلکسی S24 و گسترش آن به گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فیلیپ ۶، گلکسی رینگ و ساعت‌های هوشمند گلکسی
  • پیشتازی در شبکه‌های vRAN و Open RAN
  • پیشگام‌بودن در استانداردسازی فناوری 6G و نوآوری در تکنولوژی‌های پشتیبان نسل پنجم (5G) ازجمله استریمینگ و گیمینگ
  • حفظ جایگاه اول در بازار تلویزیون و ساندبار و نوآوری با محصولاتی مانند تلویزیون‌های مجهز به هوش مصنوعی و Music Frame
  • تبدیل‌شدن به شریک اصلی گیمینگ ازطریق همکاری‌های مختلف
  • بهبود حریم خصوصی و امنیت با Samsung Knox
  • پیشتازی در بازار لوازم‌خانگی در دسته‌هایی مانند یخچال و ماشین لباسشویی
  • نوآوری در بخش خانه‌های هوشمند با کنترل صوتی بیکسبی و Auto Open Door
  • بهبود بهره‌وری انرژی با SmartThings AI Energy Mode
  • اولین شرکت ارائه‌دهنده‌ی حافظه‌های GDDR7 DRAM ،HBM3E DRAM ،LPDDR5X DRAM و نسل نهم V-NAND
  • بهینه‌سازی فناوری‌های هوش مصنوعی برای خودروهای خودران با حسگرهای ISOCELL Auto 1H1
  • ارائه‌ی راهکارهای ذخیره‌سازی فوق‌العاده مانند SSD سامسونگ 990 EVO و T9 که فراتر از انتظارات مشتریان بود

سامسونگ الکترونیک در پاسخ به رتبه‌بندی Interbrand به عنوان پنجمین برند باارزش جهان اعلام کرد: «در حرکت به جلو، تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت افزایش می‌دهیم ... کاربران از ما انتظار محصولات و خدمات با کیفیت بسیار بالا را دارند.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات