گوگل با یک قابلیت جدید می‌خواهد کاربران را در موتور جست‌و‌جو نگه دارد

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
جستجوی گوگل
گوگل با ارائه‌ی قابلیتی به نام Quick View قصد دارد کاربران را برای مدت بیشتری در نتایج جست‌وجو نگه دارد.
تبلیغات

ظاهراً گوگل قصد دارد کاربران را بیش از پیش در نتایج جست‌وجوی خود نگه دارد تا کمتر نیاز به مراجعه به وب‌سایت‌های دیگر داشته باشند. درحالی‌که قابلیت هوش مصنوعی AI Overviews از منابع مختلف برای پاسخ به هرگونه سؤال استفاده می‌کند، جدیدترین ویژگی گوگل به‌طور خاص روی وبلاگ‌های دستور پخت غذا تمرکز دارد.

بر اساس گزارش وب‌سایت Search Engine Roundtable، گوگل درحال آزمایش قابلیت جست‌وجوی جدید به نام Quick View است. برخی از کاربران هنگام جست‌وجوی دستور پخت غذا، دکمه‌ای با عنوان Quick View بالای دستورالعمل‌های وبلاگ‌های منتخب مشاهده خواهند کرد. با کلیک روی این دکمه، دستور پخت کامل همراه با مواد لازم، دستورالعمل‌های مرحله‌به‌مرحله و تصاویر برای کاربر نمایش داده می‌شود.

ویژگی Quick View در نتایج جستجوی گوگل
ویژگی Quick View در نتایج جستجوی گوگل

در نمونه‌ی فوق، می‌توانید دستور تهیه‌ی یک غذا را از وبلاگ Love and Lemons مشاهده کنید. البته همچنان می‌توانید برای مشاهده‌ی محتویات دیگر، وب‌سایت اصلی را بازدید کنید، اما دستور پخت به‌طور مستقیم در صفحه‌ی نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

سخنگوی گوگل درمورد قابلیت جدید Quick View می‌گوید: «همواره درحال آزمایش روش‌های مختلف برای ارائه‌ی اطلاعات باکیفیت و مفید به کاربران هستیم. ما با تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا همکاری کرده‌ایم تا تجربه‌های جدیدی از دستورهای پخت را در نتایج جست‌وجو ارائه دهیم که هم برای کاربران مفید باشد و هم به اکوسیستم وب، ارزش اضافه کند.»

وبلاگ‌های دستور پخت غذا، نمونه‌ی بارز قدرتی است که گوگل برای شکل‌دهی به وب در اختیار دارد. این وبلاگ‌ها برای نمایش داده‌شدن در نتایج برتر جست‌وجوی گوگل، مجبورند تا حد امکان به بهینه‌سازی وب‌سایت خود بپردازند. در نتیجه، صفحات دستور پخت با تاریخچه‌ی غذا، تجربیات شخصی و سایر اطلاعاتی که احتمالاً علاقه‌ای به خواندن آن‌ها ندارید، فقط ازطریق وب‌سایت اصلی دردسترس خواهند بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات