وردپرس در اقدام جدیدش، کنترل پلاگین WP Engine را به‌دست گرفت

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
وردپرس / Wordpress
افزونه‌ی بسیار محبوب ACF متعلق به WP-Engine اکنون با نام جدید و تحت‌نظر وردپرس دردسترس کاربران قرار گرفته است.
تبلیغات

وردپرس در اقدامی کم‌سابقه، کنترل یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های سیستم مدیریت‌محتوای خود با نام Advanced Custom Fields (ACF) را به‌دست گرفت. مت مولنوگ، هم‌بنیانگذار وردپرس و مدیرعامل Automattic، امروز اعلام کرد هدف از این کار، حذف تبلیغات تجاری مزاحم و رفع مشکل امنیتی بوده است.

نسخه‌ی به‌روزشده‌ی افزونه‌ی ACF با نام Secure Custom Fields شناخته می‌شود و ازطریق مخزن وردپرس دردسترس قرار دارد. به‌هرحال، نمی‌دانیم مشکل امنیتی‌ای که مولنوگ به آن اشاره می‌کند دقیقاً چیست.

مولنوگ در توضیح انتشار نسخه‌ی جدیدی از افزونه‌ی ACF به بند ۱۸ راهنمای فهرست افزونه‌های وردپرس اشاره می‌کند. براساس این بند، تیم وردپرس حق دارد در صورت لزوم، افزونه‌ای را حذف یا بدون‌ رضایت توسعه‌دهنده، آن را تغییر دهد. مولنوگ تأکید می‌کند که اقدام مذکور، پاسخی به شکایت حقوقی اخیر WP Engine علیه او و Automattic است.

تیم ACF که زیر نظر WP Engine فعالیت دارد ادعا می‌کند وردپرس هرگز به‌طور یک‌طرفه و اجباری، افزونه‌ای را بدون رضایت سازنده‌ی آن تصاحب نکرده است. آن‌ها همچنین گفته‌اند کاربرانی که مشتری WP Engine ،Flywheel یا ACF Pro نیستند، برای دریافت به‌روزرسانی‌های بعدی، باید به وب‌سایت ACF مراجعه و نسخه‌ی اصلی ۶٫۳٫۸ را طبق دستورالعمل‌های موجود به‌صورت دستی دانلود کنند.

افزونه‌ی ACF به دارندگان وب‌سایت‌های وردپرسی اجازه می‌دهد از فیلدهای سفارشی استفاده کنند. البته قابلیت مذکور به‌طور پیش‌فرض نیز در وردپرس وجود دارد، اما به گفته‌ی ACF، کاربرپسند نیست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات