سرویس اشتراکی یوتیوب پریمیوم لایت احیا شد

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب / youtube
سرویس اشتراکی پریمیوم لایت یوتیوب که حدود یک‌سال پیش غیرفعال شده بود، بار دیگر به‌طور آزمایشی و محدود در برخی کشورها فعال شده است.
تبلیغات

‌بی‌شک یوتیوب پریمیوم یکی از بحث‌برانگیزترین نسخه‌های پولی سرویس‌های استریم محسوب می‌شود و دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. در اکثر سرویس‌های مشابه، با مشاهده‌ی تبلیغات می‌توانید به‌صورت رایگان تقریباً به همه‌ی محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشید و البته تعداد این تبلیغات گاهی اوقات می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. امروز خبری درمورد راهکار جدید یوتیوب برای حذف تبلیغات، بدون‌نیاز به خرید اشتراک کامل پریمیوم منتشر شده است. این شرکت تأیید کرد بار دیگر سرویس یوتیوب پریمیوم لایت را به‌طور آزمایشی در برخی کشورها فعال کرده است.

شاید به‌یاد داشته باشید که پریمیوم لایت، در واقع طرح نیم‌بهای یوتیوب پریمیوم بود که تبلیغات را حذف می‌کرد، اما قابلیت‌های دیگری مانند پخش ویدیو در پس‌زمینه، یوتیوب موزیک و سایر ویژگی‌های پریمیوم را در اختیار کاربران قرار نمی‌داد. به‌هرحال، همین ویژگی برای بسیاری از کاربران که تنها به حذف تبلیغات اهمیت می‌دادند، بسیار کارآمد بود. درحالی‌که سرویس مذکور قبلاً در برخی از کشورها در دسترس بود، یوتیوب حدود یک سال پیش خبر تعطیلی آن را منتشر کرد.

اکنون طبق گزارش‌های جدید، تبلیغ یوتیوب پریمیوم لایت برای برخی از کاربران نمایش یافته است. طبق اعلام وب‌سایت AndroidAuthority، گوگل تأیید کرد که فعالیت مجدد سرویس پریمیوم لایت یوتیوب به‌طور آزمایشی‌ آغاز شده است. گوگل دراین‌مورد توضیح داد: «درحال آزمایش نسخه‌ای متفاوت از پریمیوم لایت هستیم و برخی از کاربران در استرالیا، آلمان و تایلند گزینه‌ی ثبت‌نام برای سرویس مذکور را مشاهده می‌کنند.»

باید دید یوتیوب پریمیوم لایت جدید چه تفاوت‌هایی با نسخه‌ی قبلی دارد؟ آیا به‌زودی دردسترس کاربران سایر کشورهای جهان قرار خواهد گرفت؟ چه تعداد از کاربران در کشورهای منتخب، دعوت‌نامه‌ای برای ثبت‌نام در سرویس پریمیوم لایت دریافت کرده‌اند؟ و شاید مهم‌ترین سؤال این باشد که دلیل بازگشت سرویس اشتراکی مورد اشاره و تغییر رویه‌ی گوگل چیست؟

امیدواریم گوگل به‌زودی با رویکردی که به نفع کاربران باشد درمورد آینده‌ی پریمیوم لایت تصمیم‌گیری کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات