سرویس اپل پی ازاین‌پس در مرورگرهای متفرقه هم کار می‌کند

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل پی | Apple Pay
اپل‌پی در دهمین سالگرد فعالیت خود، چند قابلیت جدید را که اخیراً معرفی کرده بود به کاربرانش ارائه داد.
تبلیغات

اپل‌پی تقریباً ۱۰ سال پیش معرفی شد و امسال اپل برای جشن گرفتن سالگرد راه‌اندازی آن، قابلیت‌هایی را که در WWDC رونمایی کرده بود در اختیار کاربران قرار داد. اگر روی آیفون یا آیپد خود iOS 18 یا iPadOS 18 را نصب کرده‌اید، اکنون می‌توانید از این سرویس پرداخت در مرورگرهای متفرقه روی همین دستگاه‌ها و همچنین کامپیوترهای شخصی استفاده کنید. البته برای تکمیل پرداخت روی کامپیوتر، از کاربر خواسته می‌شود کد QR را با آیفون یا آیپد خود اسکن کند. طبق اعلام اپل، این قابلیت درحال‌حاضر در بازارهای منتخب ارائه می‌شود.

اضافه‌کردن کارت‌های پشتیبانی‌شده به اپل‌ ولت روی گوشی آیفون، اکنون از همیشه آسان‌تر شده است. به‌لطف قابلیت Tap to Provision، فقط باید کارت دارای NFC واجد شرایط را به پشت گوشی خود بزنید، هرچند امکان دارد نیاز به وارد کردن دستی کد امنیتی داشته باشید. باز هم تأکید می‌کنیم که قابلیت Tap to Provision در همه‌ی کشورهای جهان دردسترس نیست.

اپل اکنون از سرویس‌های خرید اعتباری اقساطی (BNPL) متفرقه در اپل پی پشتیبانی می‌کند. اینکار با امکان پرداخت با Klarna در ایالات‌متحده و بریتانیا آغاز می‌شود. غول فناوری اهل کوپرتینو در آینده گزینه‌های پرداخت اقساطی بیشتری را اضافه خواهد کرد که ازجمله می‌توان به Citi ،Synchrony و ناشران واجد شرایط Fiserv در ایالات‌متحده اشاره کرد.

سرویس پرداخت اقساطی Klarna در آینده‌ی نزدیک به‌عنوان گزینه‌ی پرداخت دردسترس کاربران کانادایی اپل پی قرار خواهد گرفت. باید اشاره کنیم سازنده‌ی آیفون اوایل امسال گزینه‌ی پرداخت اعتباری اقساطی خود را که با نام Pay Later شناخته می‌شد از سرویس اپل پی حذف کرد.

علاوه‌بر موارد اشاره شده، کاربران آمریکایی اپل پی می‌توانند هنگام پرداخت، از پاداش‌های کارت‌های اعتباری Discover واجد شرایط استفاده کنند. پشتیبانی از پاداش‌های ناشران دیگر نیز در راه است و این قابلیت به‌زودی در تعداد بیشتری از کشورهای جهان ارائه خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات