جریمه سنگین ۱٫۴۵ میلیارد دلاری اینتل در اروپا لغو شد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اینتل / Intel روی نمایشگر موبایل روی کیبورد لپ تاپ
دیوان دادگستری اروپا با رد درخواست تجدید نظر کمیسیون اروپا، جریمه‌ی سنگین ۱٫۴۵ میلیارد دلاری اینتل را لغو کرد.
تبلیغات

جریمه‌ی سنگین ۱٫۰۶ میلیارد یورویی اتحادیه‌ی اروپا علیه اینتل که به‌دلیل سوءاستفاده‌ی این شرکت از قدرتش در بازار در سال ۲۰۰۹ داده شده بود، لغو شد. باید اشاره کنیم کمیسیون اروپا در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل حکم دادگاه مبنی‌بر لغو جریمه‌ی اینتل، درخواست تجدیدنظر داده بود که البته این درخواست راه به جایی نبرد.

دیوان دادگستری اروپا (CJEU) روز پنجشنبه در بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد: «دیوان عدالت، درخواست تجدیدنظر کمیسیون را رد و در نتیجه حکم دادگاه عمومی را تأیید کرد.»

بخشی از تحریم‌های اتحادیه‌ی اروپا که با شکست مواجه شد، مربوط‌به تخفیف‌های مشروطی بود که اینتل برای استفاده از تراشه‌های خود به سازندگان کامپیوتر ارائه می‌داد. کمیسیون اروپا استدلال کرده بود که این تخفیف‌ها ضد رقابتی هستند، اما در نهایت قاضی‌ها با این استدلال موافق نبودند.

به‌هرحال، اینتل در همه‌ی موارد برنده نشده است: حکم سال ۲۰۲۲ دادگاه، برخی از محدودیت‌های آشکاری را که اینتل در ارتباط با سازندگان کامپیوتر اعمال می‌کرد غیرقانونی درنظر گرفت؛ ازجمله این اقدامات می‌توان به پرداخت پول به شرکت‌های تولیدکننده‌ی کامپیوتر برای توقف یا به‌تعویق‌انداختن محصولاتی که از پردازنده‌های رقیب تیم آبی بهره می‌برند اشاره کرد.

اینتل به حکم سال ۲۰۲۲ اعتراضی نداشت و به‌همین دلیل اتحادیه‌ی اروپا پاییز سال گذشته جریمه‌ی جدیدی به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای این شرکت صادر کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات