تی‌سی‌ال با چاپ تزریقی نمایشگرهای OLED به «کیفیت تصویر بالاتر، طول‌ عمر بیشتر و مصرف پایین‌تر» دست یافته است

دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
انواع پنل های ساخت واحد نمایشگرسازی TCL به نام CSOT
فناوری جدید TCL به ساخت پنل‌های OLED ارزان‌تر و باکیفیت‌تر کمک می‌کند و این نوع نمایشگرها را دردسترس طیف گسترده‌تری از خریداران قرار می‌دهد.
تبلیغات

شرکت TCL با زیرمجموعه‌ی تولید نمایشگر خود یعنی CSOT و سرمایه‌گذاری کلان روی پنل‌های OLED چاپ تزریقی، از نظر فناوری OLED با سرعت چشمگیری درحال پیشرفت است.

تی‌سی‌ال با اتخاذ تکنولوژی چاپ تزریقی به‌جای روش‌های کنونی، به‌دنبال ساده‌سازی فرایند تولید OLED و درنتیجه کاهش هزینه‌ها و ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در ابعاد صفحه‌نمایش و طراحی است. به‌هرحال، فناوری مذکور مزایای مهم دیگری نیز دارد.

در روش کنونی برای ساخت نمایشگرهای OLED از تبخیر حرارتی تحت خلأ (VTE) استفاده می‌شود که طی آن مواد آلی بخار می‌شوند و با دقت زیاد روی زیرلایه قرار می‌گیرند. این روش با وجود کارایی، به هزینه‌ و نیروی کار زیادی نیاز دارد و به اتلاف حجم زیادی از مواد منجر می‌شود. ویژگی‌های منفی یادشده در نهایت به افزایش قیمت نمایشگرهای OLED ختم می‌شوند.

به‌نوشته‌ی FlatPanelsHD، روش جایگزین TCL با استفاده از چاپ تزریقی، مواد OLED را به‌طور مستقیم روی زیرلایه‌ی نمایشگر قرار می‌دهد که به صرفه‌جویی در مواد و کاهش چشمگیر هزینه‌ی تولید کمک می‌کند. انتظار داریم این تغییر، تولید پنل‌های OLED را ساده‌تر کند تا طیف وسیع‌تری از مصرف‌کنندگان بتوانند از مزیت‌های آن بهره ببرند.

فناوری چاپ تزریقی TCL، علاوه‌بر کاهش قیمت پنل‌های OLED، احتمالاً روشنایی و طراوت رنگ بهتری ارائه خواهد داد. پنل‌های OLED استاندارد به سیاهی مطلق و بازتولید عالی رنگ‌ها شناخته می‌شوند، اما درمقایسه‌با فناوری‌هایی مانند Mini-LED، اغلب با مشکل روشنایی بالا دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

TCL می‌گوید پنل‌های OLED ساخته‌شده با فناوری چاپ تزریقی این شرکت، می‌توانند روشنایی بالاتری ارائه دهند، زیرا تلف‌شدن نور داخلی در این پنل‌ها تا ۵۰ درصد کاهش یافته و بازده خروجی نور حدود ۱٫۵ برابر بیشتر شده است. رفع محدودیت مذکور همچنین می‌تواند به‌طور بالقوه محتوای HDR را بهبود بخشد و امکان نمایش تصاویر واضح و واقعی با کنتراست بهتر را به‌خصوص در اتاق‌های پرنور فراهم کند.

پیشرفت‌های TCL در حوزه‌ی چاپ تزریقی، فراتر از مزایای مصرف‌کننده می‌تواند با افزایش رقابت با تولیدکنندگان پیشرو OLED مانند ال‌جی و سامسونگ بر صنعت جهانی نمایشگر نیز تأثیر بگذارد. درحالی‌که این شرکت‌ها از مدت‌ها قبل بر بازار پنل‌های OLED پرچمدار تسلط داشته‌اند، ورود TCL می‌تواند فناوری مذکور را برای افرادی که محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر خریداری می‌کنند نیز دردسترس قرار دهد.

TCL می‌خواهد تولید انبوه پنل‌های OLED ساخته‌شده با فناوری چاپ تزریقی را تا پایان سال ۲۰۲۴ با پنل OLED 4K به‌ ابعاد ۲۱٫۶ اینچ آغاز کند؛ پنلی که به‌طور خاص برای مانیتورهای پزشکی طراحی شده است. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ پنل‌های OLED جدیدش را برای دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ‌ها و مانیتورها به تولید انبوه برساند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات