تمسخر گوگل در تبلیغی جنجالی با حضور بازیگر اسکویید گیم [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
چهره‌ی متعجب یک مرد آسیایی در کت‌وشلوار
پرپلکسیتی تبلیغ جدیدی با محوریت تمسخر اشتباهات هوش مصنوعی گوگل و با حضور بازیگر سریال اسکویید گیم منتشر کرد.
تبلیغات

موتور جست‌وجوی هوش مصنوعی Perplexity تبلیغ جدیدی با حضور لی‌جونگ-جائه، ستاره‌ی سریال اسکویید گیم، منتشر کرد. در این تبلیغ، او در اتاقی گیر افتاده است و برای فرار باید به چند سؤال پاسخ دهد. یکی از پرسش‌ها، اشتباه هوش مصنوعی گوگل در سال گذشته را هدف قرار می‌دهد؛ جایی که لی از پرپلکسیتی می‌پرسد: «چطور پنیر را به پیتزا بچسبانم؟»

ویژگی AI Overviews در جست‌وجوی گوگل با جمع‌آوری نتایج از سراسر وب، خلاصه‌ای از پاسخ‌ها را به کمک ابزار هوش مصنوعی گوگل ارائه می‌دهد؛ اما کاربران خیلی زود ایراداتی در این قابلیت پیدا کردند؛ از جمله پاسخی که پیشنهاد می‌داد برای اضافه‌کردن پنیر به پیتزا، «حدود یک‌هشتم فنجان چسب به سس اضافه کنید.»

پخش از رسانه

با شدت‌گرفتن رقابت از سوی Perplexity و سایر رقبا، گوگل اعلام کرد که AI Overviews را برای طیف گسترده‌تری از پرس‌وجوها نمایش خواهد داد؛ حتی اگر کاربران تمایلی به آن نداشته باشند. از سوی دیگر، پرپلکسیتی که خود را «موتور پاسخ‌دهی» معرفی می‌کند، به سرقت محتوا متهم شده است.

در تبلیغ جدید، لی برای یافتن پاسخ‌ها گوشی‌اش را در می‌آورد و پس از دریافت نتایج ناامیدکننده از «پوگل» Poogle، به سراغ پرپلکسیتی می‌رود. دستیار هوش مصنوعی پرپلکسیتی پاسخ می‌دهد: «از موزارلای تازه استفاده کنید. چسب نزنید!»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات