یوتیوب نحوه شمارش بازدید ویدیوهای کوتاه (Shorts) را تغییر می‌دهد

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
یوتیوب شورتس/ YouTube Shorts
روش جدید یوتیوب برای شمارش بازدید ویدیوهای کوتاه، شباهت زیادی به روش شمارش ویدیوهای تیک‌تاک و اینستاگرام دارد.
تبلیغات

یوتیوب تغییر مهمی در بخش ویدیوهای کوتاه (Shorts) اعمال می‌کند که باعث می‌شود شباهت بیشتری به رقبایش ازجمله تیک‌تاک و اینستاگرام داشته باشد. درواقع این پلتفرم شرط قبلی حداقل زمان تماشا برای شمارش بازدید کلیپ‌ها را حذف کرده است.

به گفته‌ی یوتیوب، از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۳)، هر بار که ویدیو کوتاهی پخش یا بازپخش شود، به‌عنوان یک بازدید (View) محاسبه خواهد شد. این تغییر احتمالاً به افزایش تعداد بازدیدها برای سازندگان محتوا منجر خواهد شد.

یوتیوب همچنان متعهد به دنبال‌کردن معیار Engaged Views خواهد بود. شاخص مورد اشاره تعداد دفعاتی را که کلیپ برای «چند ثانیه‌ی معین» پخش شده است، اندازه‌گیری می‌کند. یوتیوب تأکید دارد که این تغییر تأثیری بر درآمد سازندگان یا واجد شرایط‌شدن برای شروع درآمدزایی نخواهد داشت؛ زیرا هر دو بر اساس معیار Engaged Views سنجیده خواهند شد.

درحالی‌که اینستاگرام و تیک‌تاک بازدید را به‌عنوان تعداد دفعاتی که پخش یک ویدئو شروع می‌شود، تعریف کرده‌اند، این پلتفرم‌ها همچنین معیارهایی برای ردیابی زمان صرف‌شده برای مشاهده‌ی محتوا ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه یوتیوب Shorts، اینستاگرام و تیک‌تاک هرکدام بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارند، منطقی به‌نظر می‌رسد که بازدیدها را به شیوه‌ی مشابهی شمارش کنند تا سازندگان محتوا بهتر بتوانند بر تعداد بازدیدکنندگان خود را نظارت داشته باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات
پخش از رسانه
coming soon...

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات