کمپین جدید مایکروسافت علیه گوگل: مراقب سوءاستفاده جیمیل باشید

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با اسکن محتوای ایمیل کاربران، تبلیغات متنی مرتبط با ایمیل را به آن‌ها نمایش می‌دهد. مدتی قبل مایکروسافت، وب‌سایت Scroogled را راه‌اندازی کرد که در آن نسبت به سوءاستفاده گوگل از محتوای ایمیل کاربران، هشدار داده بود. مایکروسافت تلاش می‌کرد با این کار علاوه بر هشدار نسبت به نقض حریم‌خصوصی کاربران، سرویس ایمیل جدید خود را به آن‌ها پیشنهاد بدهد. حالا مایکروسافت مجدداً شروع به تبلیغ علیه سرویس جیمیل کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت بار دیگر با راه‌اندازی یک کمپین، به گوگل حمله کرده و به کاربران هشدار داده که مراقب باشند به خاطر اسکن‌ کردن محتوای ایمیلشان به وسیله جیمیل، مورد سوءاستفاده (Get Scroolged) قرار نگیرند. جیمیل، اسکن کردن محتوای ایمیل کاربران را برای نمایش تبلیغات متنی مرتبط با آن‌‌ها انجام می‌دهد. هدف اصلی این کمپین، ترغیب کاربران به استفاده از سرویس آت‌لوک (Outlook) مایکروسافت است که بنا به گفته مایکروسافت به «حریم خصوصی شما احترام گذاشته و براساس آن کسب درآمد نمی‌کند.»

در تبلیغی که امروز منتشر شد، کمپین Scroogled تلاش می‌کند، علاوه بر هشدار به کاربران، چند ترفند نادرستی که توسط سرویس‌ها برای کسب درآمد استفاده می‌شود را به کاربران آموزش دهد.

براساس مطالعات انجام توسط مایکروسافت، ۷۰٪ از کاربران نمی‌دانند سرویس‌ ایمیل آن‌ها ازطریق اسکن محتوای ایمیل‌ کاربران و نمایش تبلیغات مرتبط با آن‌ها درآمد کسب می‌کند. این در حالی است که براساس همین مطالعه، ۸۸٪ از کاربران این کار را نادرست می‌دانند.

براساس آنچه که در وب‌سایت این کمپین قابل مشاهده است، مایکروسافت درحال تشویق مردم به امضای طوماری خطاب به گوگل، برای جلوگیری نقض حریم خصوصی کاربران ازطریق خواندن محتوای ایمیل‌ها برای تولید تبلیغات است.

هدف این طومار، جمع کردن ۲۵ هزار امضاء، علیه نقض حریم خصوصی کاربران است و طبیعتاً مایکروسافت امیدوار است تعدادی از امضاءکنندگان به سرویس آت‌لوک مهاجرت کنند.

حالا دقیقاً مشخص نیست که وقتی صحبت از حریم خصوصی ایمیل کاربران به میان می‌آید، مایکروسافت چه چیزی را مد‌نظر دارد. و اینکه اسکن کردن موضوع ایمیل (Subject) که آت‌لوک از آن در جستجو‌های وب و نمایش تبلیغات استفاده می‌کند، شامل حریم خصوصی کاربران می‌شود یا خیر.

مایکروسافت در وب‌سایت کمپین، اشاره‌ای به این مسئله نکرده و به‌راحتی از آن می‌گذرد. درمقابل روی این مسئله متمرکز شده که چگونه جیمیل با اسکن محتوای تمام ایمیل‌های این‌باکس و پیام‌های دریافت و ارسال‌شده، تبلیغات خود را می‌فروشد.

بار پیش، مایکروسافت از این کمپین برای هشدار به کاربران، درباره شیوه گوگل در ترغیب کاربران به خرید از فروشگاه‌های مدنظر خود استفاده کرده بود. اما این‌بار به نظر می‌رسد مایکروسافت کمپین خود را برای حمله شدیدتر به گوگل و شیوه تبلیغاتی آن گسترش داده است.

این‌بار جیمیل هدف این حمله‌ها قرار گرفته است، اما احتمال آن وجود دارد که بار بعد تمام سرویس‌های گوگل مورد حمله قرار بگیرند.

نظر شما درباره این کمپین چیست؟ آیا با اسکن محتوای ایمیل خود برای مقاصد تجاری موافقید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات