سامسونگ امسال 13 میلیارد دلار صرف بازاریابی و تبلیغات کرده است!
بدون شک یکی از دلایل موفقیت سامسونگ در کسب سهم بازار بیشتر مربوط به بودجه مارکتینگ فوق العاده بالای این شرکت است.
بر هیچ کس پوشیده نیست که سری محصولات گلکسی سامسونگ، بسیار موفق بودهاند و این شرکت به لطف ارائه محصولات کارآمد و البته تبلیغات و بازاریابی مناسب، توانسته جایگاه ویژهای را در بازار تبلت و تلفن هوشمند بدست آورد.
براساس گزارش اخیر این شرکت، سامسونگ در سال 2013 نزدیک به 13 میلیارد دلار پول نقد را خرج مارکتینگ کرده است. این مبلغ حتی برای شرکت بزرگی همچون سامسونگ نیز بسیار زیاد به نظر میرسد.
برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشیم لازم است یادآوری کنیم که مایکروسافت به تازگی کل بخش موبایل نوکیا را به قیمت 7.2 میلیارد دلار تصاحب کرد، کل سهام بلک بری نیز حدود 4.7 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. این رقم تقریبا 3 برابر ارزش کل بازار HTC است. بودجه بازاریابی سامسونگ تنها برای یک سال حتی از مبلغ 12.5 میلیارد دلار تصاحب موتورولا توسط گوگل نیز بیشتر است.
سامسونگ بخش قابل توجهای از درآمد خود را خرج بازاریابی میکند و بدون شک در کنار ارائه محصولات کارآمد سری گلکسی، عامل تاثیر گذار تبلیغات نیز در موفقیت این محصولات نقش اساسی ایفا میکنند.