وایبر به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار به تصاحب یک فروشگاه اینترنتی ژاپنی درآمد

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی Rakuten در واقع چیزی شبیه به آمازون اما برای بازار ژاپن است. این کمپانی امروز تایید کرد که وایبر، سرویس رقیب اسکایپ را با پرداخت ۹۰۰ میلیون‌ دلار به تصاحب خود درآورده است.
تبلیغات

وایبر یک نرم‌افزار پیغام‌رسان و گفتگوی صوتی و تصویری مبتنی بر اینترنت است که در واقع مهم‌ترین رقیب اسکایپ مایکروسافت به شمار می‌رود. مایکروسافت برای تصرف اسکایپ ۸.۵ میلیارد دلار هزینه کرد و حالا وایبر با قیمت به مراتب پایین‌تری به دست یک کمپانی ژاپنی افتاده است.

وایبر یکی از اولین سرویس‌های نرم‌افزاری مبتنی بر 3G VOIP دنیا است که اولین بار برای آیفون عرضه شد و پس از کسب محبوبیت به مرور برای پلتفرم‌های دیگر موبایل و حتی کامپیوترهای ویندوزی و مک ارایه گردید.

وایبر در حال حاضر بزرگ‌ترین رقیب اسکایپ نیز به شمار می‌رود و ۳۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، خرده فروشی Rakuten در تلاش است تا از طریق وایبر بازار خود را به کشورهای دیگر جهان گسترش دهد. مدیرعامل Rakuten تصاحب وایبر را تایید نموده و گفته است: «وایبر نفوذ ما را در بازارهای جهانی بیشتر خواهد کرد و امکان ارایه محتوای دیجیتال به کاربران بیشتری را فراهم می‌کند.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات