تماشای عکس در تلویزیون TCL

بررسی تلوزیون miniLED و ۸۵ اینچی TCL C755؛ سینمای خانگی به‌معنای واقعی کلمه

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 12 دقیقه
تلویزیون ۸۵ اینچی و ۱۴۴هرتزی TCL C755 با پنل QD-miniLED، روشنایی بسیار خوب و رنگ‌های چشم‌نواز، گزینه‌ای جذاب برای گیمرها و علاقه‌مندان سینما است.
تبلیغات

از یک تلویزیون چه انتظاری دارید؟ آیا به‌دنبال صفحه‌نمایشی غول‌پیکر با کیفیت تصویر بی‌نظیر هستید که شما را در خود غرق و لذت تماشای فیلم‌های موردعلاقه‌تان را به اوج برساند؟ یا ترجیح می‌دهید با کمترین هزینه دستگاهی مناسب و کارآمد تهیه کنید؟ تلویزیون TCL با پنل VA کوانتوم‌دات و فناوری نوردهی miniLED تمام این نیازها را برآورده می‌کند و با شدت‌ روشنایی و دقتی که در زمینه‌ی نمایش رنگ‌ها دارد، تجربه‌ی لذت‌بخش و دلپذیر را در اختیارتان قرار می‌دهد. با بررسی تلویزیون 4K تی‌سی‌ال C755 همراه من باشید.

TCL از زمان معرفی اولین تلویزیون با فناوری miniLED در سال ۲۰۱۹، با عرضه‌ی محصولات جدید و بهبودهای مستمر، جایگاه خود را در میان برترین سازندگان تلویزیون‌های هوشمند تثبیت کرده است. رشد چشمگیر TCL در صنعت تلویزیون تا جایی ادامه یافت که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴، توانست حدود ۱۲٫۵۲ میلیون تلویزیون را در سطح جهانی به فروش برساند و سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

TCL در برخی از تلویزیون‌هایش علاوه‌بر نورپردازی miniLED، از فناوری کوانتوم‌دات نیز استفاده می‌کند تا کنتراست، روشنایی و کیفیت رنگ‌ها را به‌طور چشمگیری بهبود دهد؛‌ به‌عنوان نمونه، تلویزیون TCL C755 یکی از جدیدترین تلویزیون‌های QD-miniLED این شرکت است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای طرفداران تلویزیون‌های غول‌پیکر باشد.

بررسی ویدیویی تلویزیون TCL C755

تماشا در یوتیوب

طراحی یکپارچه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک

تلویزیون TCL C755 در طیف گسترده‌ای از مدل‌های ۶۵، ۷۵، ۸۵ و ۹۸ اینچی راهی بازار خواهد شد. ما مدل ۸۵ اینچی را برای بررسی در اختیار داریم و باتوجه به ابعاد بزرگ‌ تلویزیون، برای اینکه بیشترین لذت را از تماشای محتوای 4K ببرید، باید در فاصله‌ی ۲٫۵ تا ۳ متری تلویزیون بنشینید. توجه داشته باشید که چنانچه در فاصله‌ای کمتر از ۲٫۵ متر قرار بگیرید، پیکسل‌ها از هم قابل تفکیک خواهند بود و در فاصله‌های دورتر لذت تجربه‌ی محتوای 4K را از دست می‌دهید و متوجه تفاوتی با محتوای 1080p نمی‌شوید.

در بخش پنل و تصویر به‌تفصیل درمورد نوع پنل و ویژگی‌های آن صحبت خواهم کرد؛ اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، تلویزیون C755 تی‌سی‌ال از صفحه‌نمایش LCD استفاده می‌کند. باتوجه به ماهیت تلویزیون‌های LCD، نمی‌توان انتظار داشت دستگاه به ظرافت و باریکی تلویزیون‌های OLED باشد؛ اما این تلویزیون در نوع خود ضخامت معقولی دارد که نسبت به ابعادش، کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد.

ضخامت تلویزیون تی‌سی‌ال در بیشترین حالت، یعنی قسمتی که درگاه‌ها و قطعات الکتریکی همچون اسپیکرها قرار گرفته‌اند، ۷ سانتی‌متر است؛ نه به باریکی تلویزیون‌‌های جدید سامسونگ که مدام باید نگران آسیب‌دیدنشان باشید و نه آنقدر زیاد که ظاهر نامطلوبی به دستگاه ببخشد.

ضخامت تلویزیون TCL

TCL طراحی تلویزیونش را «Uni-body» می‌نامد و معتقد است که بدنه‌ی یکدست و یکپارچه‌ی تلویزیون، خانه‌تان را به یک اثر هنری چشمگیر تبدیل می‌کند! سازندگان اغلب از محصولات خود تعریف و تمجید زیادی می‌کنند؛ اما باید اعتراف کنم که TCL در برخی موارد بیراه هم نمی‌گوید؛‌ به‌عنوان نمونه، تصویر پایین را نگاه کنید. همان‌طور که می‌بینید، طراحان TCL با نهایت دقت، حاشیه‌های تلویزیون را به‌قدری باریک طراحی کرده‌اند که هنگام تماشای فیلم، اصلاً به چشم نمی‌آیند و لذت تماشای محتوا را دوچندان می‌کنند.

حاشیه‌های تلویزیون TCL

تلوزیون را می‌توانید بااستفاده‌از پایه‌ی فلزی مستحکمی که در وسط دستگاه قرار می‌گیرد، روی میز قرار دهید. این پایه شاید به‌اندازه‌ی پایه‌هایی که در دو طرف تلویزیون قرار دارند، مقاوم نباشد؛ ولی به‌خوبی می‌تواند وزن دستگاه را تحمل می‌کند؛ درهرصورت باتوجه به ابعاد بزرگ تلویزیون، عقل حکم  می‌کند که جانب احتیاط را رعایت کنید. به‌همین دلیل بود که ما نیز تصمیم گرفتیم تلویزیون را بااستفاده‌از براکت VESA از نوع ۶۰۰×۵۰۰ میلی‌متر روی دیوار نصب کنیم.

با نصب تلویزیون روی دیوار، فاصله‌ی مناسبی بین دستگاه و دیوار به‌وجود می‌آید که دسترسی به مجموعه‌ی گسترده‌ای از درگاه‌های ارتباطی تلویزیون را برایتان ساده‌تر می‌کند.

  • ۲ درگاه HDMI 2.0 با پشتیبانی از سیگنال تصویر 4K با نرخ ۶۰ هرتز
  • ۲ درگاه HDMI 2.1 با پشتیبانی از سیگنال تصویر 4K و نرخ ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز
  • ۱ درگاه USB 2.0 و ۱ درگاه USB 3.0
  • ۱ درگاه اتصال کابل LAN
  • خروجی اپتیکال صدا
  • درگاه آنتن
  • درگاه AV

یکی از درگاه‌های HDMI از فناوری eARC و ARC نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توان برای اتصال ساندبار و دیگر دستگاه‌های صوتی از آن استفاده کرد.

دقت خیره‌کننده، روشنایی رضایت‌بخش

نقطه‌‌قوت تلویزیون TCL C755 نه در بخش طراحی، بلکه در بخش صفحه‌نمایش خودش را نمایان می‌کند. تلویزیون تی‌سی‌ال از پنل LCD VA با وضوح 4K استفاده می‌کند که TCL به آن QD-miniLED می‌گوید؛ چراکه تلویزیون غول‌پیکر چینی‌ها برای دستیابی به تصویری با روشنایی و کنتراست بالا و رنگ‌های چشم‌نواز؛ مشابه تلویزیون‌های گران‌قیمت OLED، ترکیبی از فناوری نوردهی miniLED و ذرات نانوکریستالی Quantum Dot را به‌کار می‌گیرد.

به‌کمک فناوری کوانتوم‌دات، لایه‌ای نازک از ذرات نانوکریستالی به پنل LCD اضافه می‌شود. این ذرات نور را با رنگ‌های خاص بازتاب می‌دهند و بدین‌ترتیب ضمن بهبود روشنایی و کنتراست تصویر، به تولید طیف گسترده‌تری از رنگ‌های زنده کمک می‌کنند.

کیفیت تصویر تلویزیون TCL

فناوری نوردهی miniLED به پنل‌های LCD کمک می‌کند تا به‌لطف چراغ‌های LED کوچک و تعداد زیادی از نواحی نوردهی، در کنترل دقیق نور پس‌زمینه رفتاری مشابه پنل‌های OLED داشته باشند و با دستیابی به روشنایی بالا، کنتراست تصویر و طراوت رنگ‌ها را ارتقا دهند؛ البته بدون آنکه خطر بروز Burn-in در تصویر را به‌مقدار محسوسی داده باشند.

پنل‌های miniLED در کنار تمام ویژگی‌های مثبتی که ارائه می‌دهند، ضعف‌هایی نیز دارند؛ از جمله پدیده‌ی Blooming (نشت نور) که در آن هاله‌ای از نور اطراف قسمت‌های روشن تصویر در محیط‌های تاریک مشاهده می‌شود؛ اما به‌نظر می‌رسد که TCL با به‌کارگیری تعداد زیادی ناحیه‌ی نوردهی در تلویزیون ۸۵ اینچی‌اش تا حدود زیادی شدت Blooming را کاهش داده است؛ به‌طوری که در طول بررسی، Blooming آزاردهنده‌ای را مشاهده نکردیم.

TCL می‌گوید پنل تلویزیون ۸۵ اینچی‌اش بیش‌از ۵۰۰ ناحیه‌ی نوردهی دارد؛ به‌عبارت دیگر، هر ناحیه، نور لازم برای یک مربع ۱۲۸ × ۱۲۸ پیکسلی از مجموع ۸٫۳ میلیون پیکسل را تأمین می‌کند. تعدد نواحی نوردهی باعث می‌شود که نوردهی پنل نسبتاً یکنواخت باشد؛ البته نورپردازی پنل miniLED در تلویزیون تی‌سی‌ال، مشابه سایر پنل‌های miniLED، در نواحی مختلف صفحه‌نمایش متفاوت است و با نزدیک‌شدن به حاشیه‌ها کاهش می‌یابد؛ اما این تغییر چندان چشمگیر نیست.

روشنایی تلویزیون ۸۵ اینچی C755 تی‌سی‌ال با تنظیمات پیش‌فرض

حالت‌های تصویر / درصد سفیدی الگو

۱۰ درصد

۵۰ درصد

۱۰۰ درصد

SDR

Vivid

۹۲۰

۸۵۰

--

Sports

۴۴۵

۵۲۰

۴۹۰

Movie

۴۳۰

۵۰۰

۴۵۰

HDR

IMAX

۱۱۶۰

--

--

تمام اعداد جدول بالا حاصل اندازه‌گیری‌های زومیت است.

TCL می‌گوید روشنایی صفحه‌ هنگام نمایش محتوای SDR در بیشترین حالت به ۶۰۰ نیت می‌رسد؛ اما در اندازه‌گیری‌های ما با معیار شطرنجی ۱۰درصدی (بدین‌مفهوم که ۱۰درصد از صفحه رنگ سفید را نمایش می‌دهد و ۹۰درصد باقیمانده از مساحت نمایشگر، رنگ مشکی را نمایش می‌دهد)، این مقدار به ۹۲۰ نیت رسید که حدود ۳۲۰ نیت از عدد اعلامی TCL بیشتر است.

زمانی که محتوای HDR را روی تلویزیون پخش کردیم، روشنایی تصویر با الگوی ۱۰درصدی به ۱۱۶۰ نیت رسید که عدد بسیار چشمگیری به‌حساب می‌آید؛ البته، TCL ادعا می‌کند که روشنایی تلویزیون در بیشترین حالت به ۱۵۰۰ نیت نیز می‌رسد؛ بنابراین، احتمالاً در صورتی که فقط بخش بسیار کوچکی از صفحه روشن باشد، چنین ادعایی تحقق خواهد یافت.

یکی از تفاوت‌های کلیدی بین پنل‌های OLED و miniLED، توانایی آن‌ها در تولید رنگ مشکی است. پنل‌های OLED به دلیل قابلیت روشن و خاموش کردن مستقل هر پیکسل، کنتراست بسیار بالا و مشکی فوق‌العاده عمیقی را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، در میان تلویزیون‌های QLED و QD-miniLED، پنل‌های VA نسبت به پنل‌های IPS مشکی عمیق‌تری تولید می‌کنند. هرچند میزان عمیق‌بودن رنگ مشکی و کنتراست تلویزیون به‌پای تلویزیون‌های اولد نمی‌رسد، تلویزیون C755 به‌لطف پنل VA، کنتراست بسیار چشمگیری را ارائه می‌دهد و از نظر دقت نمایش رنگ‌ها نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

حالت‌های تصویر تلویزیون TCL

تلویزیون C755 دارای پنج پروفایل رنگی مختلف است و پروفایل‌ دستگاه به‌طور پیش‌فرض روی حالت Vivid قرار دارد. به‌غیر از پروفایل Movie که دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد و رنگ‌ها را نزدیک به خنثی پوشش می‌دهد، سایر پروفایل‌ها به‌خصوص پروفایل Vivid تمایل شدیدی به سردی دارند؛‌ بنابراین، توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید در محیط‌های تاریک فیلم ببینید، پروفایل تلویزیون را تغییر دهید تا از خستگی چشم‌ها جلوگیری کنید.

  • Vivid
  • Low Power
  • Smart HDR
  • Sports
  • Movie

تلویزیون TCL، طیف وسیعی از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد. در تست‌هایی که برای دست‌یابی به دقت رنگ تلویزیون در حالت پیش‌فرض (پروفایل Vivid) و در فضاهای رنگی مختلف انجام دادیم، این تلویزیون توانست ۱۰۰ درصد از فضای رنگی sRGB و ۹۳٫۱ درصد از فضای رنگی DCI P3 را پوشش دهد. در حالت پیش‌فرض، رنگ‌ها تمایل زیادی به سردی دارند و همین موجب می‌شود بسیار شاداب‌ و سرزنده به‌نظر برسند.

عملکرد تلویزیون ۸۵ اینچی TCL C755 در پوشش فضاهای رنگی با تنظیمات پیش‌فرض

حالت تصویر / فضای رنگی

sRGB

DCI-P3

Rec. 2020

پوشش

خطای میانگین

پوشش

خطای میانگین

پوشش

خطای میانگین

Vivid

۱۰۰

۱۳٫۴

۹۳٫۱

۱۴

۶۸٫۷

--

Sports

۱۰۰

۱۳٫۹

۹۳٫۱

۱۳٫۴

--

--

Movie

۹۱٫۳

۲٫۸

--

--

--

--

تمام اعداد جدول بالا حاصل اندازه‌گیری‌های زومیت است.

پروفایل رنگی Movie با خطای میانگین ۲٫۸،‌ رنگ‌ها را فوق‌العاده دقیق و نزدیک به وضعیت خنثی به‌نمایش می‌کشد و تقریباً‌ ۹۱٫۳ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. برای مقایسه، اگر بررسی تلویزیون OLED S95B سامسونگ را مطالعه کرده باشید، کمترین خطای نمایش رنگ‌ها در دقیق‌ترین پروفایل رنگی حدوداً ۳٫۰ بود؛‌ بنابراین، تلویزیون از نظر دقت رنگ حتی از تلویزیون اولد ۶۵ اینچی سامسونگ نیز عملکرد مطلوب‌تری را ارائه می‌دهد.

مقایسه روشنایی و کنتراست C755 با تلویزیون‌های دیگر

تلویزیون / پارامتر

روشنایی (الگوی ۵۰ درصد)

کنتراست

TCL C755

۸۵۰

۴۰۰۰

LG QNED80

۵۸۰

۱۱۶

LG NANO84

۲۹۵

۱۴۹

LG C3

۶۰۳

LG QNED96

۴۷۰

--

تمام اعداد جدول بالا حاصل اندازه‌گیری‌های زومیت است.

باوجود آنکه پنل‌های VA کنتراست بالاتری درمقایسه‌با پنل‌های IPS دارند؛ اما زاویه‌ی دید محدودتری ارائه می‌دهند و هنگام تماشا از گوشه‌ها، طراوت رنگ‌ها کاهش می‌یابد. تلویزیون TCL از این قاعده مستثنی نیست؛ اما به‌لطف کوانتوم‌دات‌ها، نورپردازی miniLED و ابعاد غول‌آسای پنل، شدت آن بسیار کمتر از نمونه‌های دیگر است. زاویه‌ی دید مناسب تلویزیون باعث می‌شود در خانه‌هایی با مبلمان عریض نیز محدودیتی در زمینه‌ی تماشای تلویزیون نداشته باشید.

تست کنتراست تلویزیون TCL

TCL تلویزیون جدیدش را به قابلیت‌های گیمینگ از جمله نرم‌افزار Game Master 2.0 نیز مجهز کرده است که هنگام اتصال PC یا کنسول بازی، ویژگی‌های متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد؛‌ برای مثال، می‌توانید بهترین لحظه‌های بازی خود را با قابلیت ScreenShot ثبت کنید. همچنین قابلیت ALLM براساس ادعای TCL می‌تواند میزان تأخیر بازی‌ها را تا ۶ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.

در کنار تجربه‌ی بصری چشم‌نواز، قابلیت جذاب دیگر تلویزیون TCL به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر بازمی‌گردد؛ بدین‌مفهوم که تلویزیون می‌تواند نرخ فریم بازی‌ها و نرخ نوسازی پنل را تا سقف ۱۴۴ هرتز همگام کند. از سوی دیگر قابلیت DLG هم در دسترس قرار دارد تا تلویزیون با اضافه‌کردن فریم‌های اضافه به محتوا، نرخ نوسازی را در رزولوشن 1080p به ۲۴۰ هرتز برساند.

تلویزیون تی‌سی‌ال C755 برای بهبود هرچه بیشتر تجربه‌ی گیمینگ از فناوری AMD FreeSync Premium Pro نیز پشتیبانی می‌کند تا با همگام‌سازی نرخ نوسازی پنل و نرخ فریم بازی، از گسستگی تصویر جلوگیری کند. این قابلیت‌ها، در کنار نرخ نوسازی متغیر ۱۴۴ هرتز تلویزیون، تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی را در اختیار کاربران کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس قرار می‌دهند.

بازی با تلویزیون TCL

طراحان TCL برای تکمیل تجربه‌ی کاربر از تماشای محتوا و بازی‌کردن، دو اسپیکر ۱۵واتی را در نظر گرفته‌اند. روی کاغذ به‌نظر می‌رسید که اسپیکرها عملکردی معمولی داشته باشند؛ اما وقتی با تلویزیون یک قطعه‌موسیقی راک پخش کردیم، حجم صدای اسپیکرها برایمان حیرت‌انگیز بود؛ تاحدی که مجبور شدیم صدای تلویزیون را کم کنیم تا مانع فیلمبرداری همکارانمان در استودیو نشویم.

اسپیکرها از ترکیب 2.0 استفاده می‌کنند؛ بدین معنی که هردو اسپیکر وظیفه‌ی پرتاب صدا به طرف بالا را به‌عهده دارند. با وجود اینکه تلویزیون از ساب‌ووفر استفاده نمی‌کند، در تولید بیس‌های عمیق، کوبندگی لازم را دارد و صرفاً وقتی با تلویزیون موسیقی پخش کردیم، در فرکانس‌های پایین، با افت عملکرد بیس مواجه شدیم.

حالت‌های صدای تلویزیون TCL

تلویزیون C755 از صدای فراگیر Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیتی برای شخصی‌سازی و تقویت تنظیمات صوتی است؛ به‌عنوان مثال، می‌توانید Dolby Atmos و DTSX را فعال کنید یا تنظیمات صدا را روی حالت Auto قرار دهید تا تلویزیون به‌طور خودکار و براساس محتوای در حال پخش، تنظیمات را تغییر دهد.

پروفایل صدا در تنظیمات سیستم به‌طور پیش‌فرض روی حالت Dynamic قرار دارد؛ اما چند پروفایل صدای دیگر نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد که هرکدام حجم صدای متفاوتی را ارائه می‌دهند. ما بیشترین حجم صدا را در پروفایل‌های داینامیک و استاندارد تجربه کردیم. پروفایل Movie نیز تجربه‌ای غنی و فراگیر از صدا را فراهم می‌آورد.

تجربه‌ای بهینه با Google TV

تلویزیون C755 از پردازنده‌ی AiPQ 3.0 با چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A73 قدرت می‌گیرد و با تکیه‌بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی همچون Ai-Contrast، به افزایش کنتراست و بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند.

باتوجه به اینکه بسیاری از تلویزیون‌های بازار از هسته‌های پردازشی ضعیف‌تری مانند A53 و A55 استفاده می‌کنند، بهره‌مندی از هسته‌های پرسرعت‌تر A73 در کنار رابط‌کاربری Google TV، تجربه‌ای کاملاً نرم و روان را در هنگام کار با تلویزیون TCL فراهم می‌آورد و به‌شما امکان می‌دهد بدون مواجهه با هیچ‌گونه کندی و لگی در منوها و تنظیمات مختلف گشت‌و‌گذار کنید.

قابلیت Multi View تلویزیون TCL
کنترل تلویزیون TCL با گوشی

برخلاف رابط‌کاربری تلویزیون‌هایی همچون سامسونگ که قابلیت‌های محدودی را ارائه می‌دهند، Google TV امکانات و اپلیکیشن‌های متنوعی دارد؛ امکاناتی نظیر Multi View که به‌شما امکان می‌دهد چهار پنجره را به‌طور همزمان تماشا کنید و اپلیکیشن MagiConnect که به‌عنوان ریموت کنترل عمل می‌کند و برای مواقعی که به ریموت کنترل تلویزیون دسترسی ندارید، به‌کارتان خواهد آمد. این اپلیکیشن به‌طور پیش‌فرض روی تلویزیون قرار دارد، اما برای استفاده از آن باید اپلیکیشن را روی گوشی نیز نصب کنید.

منوی برنامه‌های تلویزیون TCL

در فهرست اپلیکیشن‌های پیش‌فرض رابط‌کاربری به مجموعه‌ای از اپ‌های خارجی همچون Google Meet نیز دسترسی خواهید داشت تا بتوانید با دوستانتان تماس تصویری برقرار کنید؛ البته طبق گفته‌ی TCL برای استفاده از این قابلیت، به دوربین خاصی نیاز خواهید داشت که باید آن را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

استفاده از ماشین‌حساب آیفون روی تلویزیون TCL

اگر از اکوسیستم اپل استفاده می‌کنید نیز محدودیتی در زمینه‌ی اتصال به تلویزیون نخواهید داشت و با استفاده از اپلیکیشن AirPlay2، به‌راحتی می‌توانید به تلویزیون متصل شوید. برای استفاده از این قابلیت دستگاه شما باید از سیستم‌عامل iOS 12.3 و macOS 10.14.5 یا بالاتر برخوردار باشد.

جمع‌بندی

تلویزیون C755 تی‌سی‌ال به‌لطف روشنایی و دقت رنگ خیره‌کننده، کیفیت صدای فوق‌العاده، تمرکز ویژه روی امکانات گیمینگ، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و بهره‌مندی از رابط‌کاربری کارآمد Google TV بدون تردید یکی از بهترین تلویزیون های بازار محسوب می‌شود.

تلویزیون ۸۵ اینچی TCL هنگام نگارش مقاله، هنوز به بازار راه نیافته است؛ اما احتمالاً قیمت آن حدود ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود. در این بازه‌ی قیمتی، اگر به‌سراغ برندهای خارجی دیگر برای خرید تلویزیون ۸۵ اینچی بروید یا باید به مدل‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی رو‌به‌پایین قانع شوید یا اینکه بودجه‌تان را حداقل ۴۰ درصد افزایش دهید.

نظر شما درمورد تلویزیون C755 تی‌سی‌ال چیست؟ آیا آن را گزینه‌ی مناسبی می‌دانید یا ترجیح می‌دهید با صرف هزینه‌ای بیشتر، به مدل‌های ال‌جی، سونی و سامسونگ فکر کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات