سامسونگ با وجود کاهش سهم در بازار تلویزیون، همچنان در این حوزه پیشرو است

پنج‌شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه سهم سامسونگ در بازار تلویزیون در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ کمی کاهش یافته، این شرکت همچنان بزرگ‌ترین برند فعال در این حوزه است.
تبلیغات

سامسونگ بزرگ‌ترین برند تلویزیون در جهان است. این شرکت با عرضه‌ی مجموعه‌ی جدید تلویزیون‌های خود در هرسال، موفق شده جایگاه برترین شرکت فعال را در بازار تلویزیون را برای خود حفظ کند. غول فناوری کره‌ای درکنار ال‌جی، بیشترین سهم را از بازار تلویزیون‌های جهان دراختیار دارند و درمجموع حدود ۵۰ درصد از این بازار درتسلط این دو شرکت است. بااین‌حال، گزارش اخیر آژانس تحقیقاتی Omida خبر خوبی برای سامسونگ ندارد.

به گزارش سم‌موبایل، مجموع سهم ال‌جی و سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون در نیمه‌ی اول سال جاری به ۴۸٫۹ درصد کاهش یافته است. بااین‌حال، این شرکت با فروش بیش‌از ۳۰٫۶۵ میلیون تلویزیون QLED موفق شد در بخش تلویزیون‌های فوق‌العاده بزرگ و پیشرفته، پیشتاز بازار باشد. علاوه‌براین ۴۸٫۶ درصد از سهم فروش تلویزیون‌های ۸۰ اینچی یا بزرگ‌تر به این برند کره‌ای اختصاص دارد. فروش تلویزیون‌ OLED ال‌جی نیز در بخش محصولات ۴۰ تا ۵۰ اینچ و ۷۰ به‌بالا به‌ترتیب ۸۱٫۳ درصد و ۱۷ درصد افزایش یافته است.

اگرچه آمار فروش ارائه‌شده، خبر خوبی برای سامسونگ به‌نظر می‌رسد، اما مجموع سهم بازار این برند و ال‌جی، با کاهش همراه بوده و در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری فروش تلویزیون سامسونگ میلادی به ۶۰٫۶ درصد رسید. همان‌طور که خبرگزاری بیزنس‌کره نیز اشاره می‌کند، دلیل این امر، ظهور شرکت‌های چینی است که با جایگزین‌های ارزان‌قیمت، وارد بازار تلویزوین شده‌اند.

به‌عنوان مثال در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲، سهم TCL از هشت درصد به ۸٫۷ درصد و سهم هایسنس از ۷٫۶ درصد به ۸٫۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین برندهای تلویزیون چینی، فناوری‌های جدید را سریع‌تر روی محصولات خود ارائه داده و آن‌ها را با سرعت‌ بیشتری توسعه می‌دهند. این شرکت‌ها درنهایت محصولات خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر به‌فروش می‌رسانند.

سامسونگ در بازار تلویزیون‌های QLED با دراختیار داشتن ۷۵٫۵ درصد از سهم بازار، جایگاه اول را به‌خود اختصاص داده است. سهم TCL در این بخش طی سه سال گذشته از ۰٫۹ درصد به ۱۳٫۹ درصد رسیده که برای این شرکت بسیار شگفت‌انگیز است. هایسنس نیز برای اولین‌بار در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ به سهم ۵ درصدی در این بازار دست یافت.

میزان تقاضا برای خرید تلویزیون در سرتاسر جهان در بحبوحه‌ی تورم در اقتصاد، به‌سرعت درحال کاهش است. براساس این گزارش، محموله‌های سالانه در سال جاری ۲۰۸٫۷۹۴٫۰۰۰ دستگاه تخمین زده می‌شود که ۲٫۲۲ درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده و پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۰ تاکنون محسوب می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات