سونی حتی بدون تلویزیون جدید نقش مهمی در CES 2024 خواهد داشت

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی سونی در تلویزیون Bravia X90J
سونی باوجود اینکه تلویزیون جدیدی در CES رونمایی نمی‌کند، حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهد داشت.
تبلیغات

CES فرصت بزرگی برای بسیاری از شرکت‌ها است تا جدیدترین محصولات خود را رونمایی کنند. سونی اعلام کرده که در این نمایشگاه تلویزیون جدیدی رونمایی نخواهد کرد اما روی بخش‌های مهم دیگری متمرکز خواهد بود.

ظاهراً سونی تصمیم‌ گرفته استدر نمایشگاه امسال روی فناوری‌های مرتبط با تلویزیون متمرکز باشد؛ از جمله روشنایی نمایشگر، پردازش تصویر و چیزهایی از این دست.

نوآوری‌های جدید سونی باعث می‌شود شرکت‌هایی مانند Audio Active از فناوری پردازنده‌ی جدید سونی بهره‌مند شوند که براساس آزمایش‌ها مصرف انرژی کمتر و صفحه‌نمایش بسیار روشن‌تری را ارائه می‌دهد.

به گزارش وب‌سایت چنل‌نیوز سونی همکاری نزدیکی با TCL داشته است تا تلویزیونی معرفی کند که روشنایی و کنتراست بالا را با قیمتی معقول و مصرف انرژی پایین ارائه دهد.

تلویزیون سونی پردازنده‌ی اختصاصی خواهد داشت که تبدیل داده‌های نور پس‌زمینه را به داده‌های آنالوگ امکان‌پذیر می‌کند. سونی و TCL درایوری توسعه داده‌اند که می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را با بهینه‌ترین شکل به نور تبدیل کند.

سونی به یک درایور مینی LED جدید ۲۲ بیتی روی خواهد آورد. این شرکت ادعا می‌کند که درایور جدیدش کوچک‌ترین درایور جهان است و امکان ادغام ناحیه‌های کم نورتر را فراهم می‌کند.

سونی همچنین در تلاش است تا میزان مصرف انرژی در تلویزیون‌هایش را به حداقل برساند؛ به‌خصوص که با بزرگ‌تر شدن تلویزیون‌ها مصرف انرژی‌شان نیز بیشتر می‌شود.

سونی اخیراً با حضور در نمایشگاهی در ژاپن دو تلویزیون معرفی کرد: یک مدل آزمایشی با فناوری MiniLED و دیگری یکی از تلویزیون‌های ۲۰۲۳ با نمایشگر اولد. این دو تلویزیون کنار هم قرار داده شدند تا سونی نشان دهد که نمونه‌ی آزمایشی با وجود کنتراست و روشنایی بیشتر، ۳۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد.

طبق اعلام سونی با وجود اینکه مصرف انرژی تلویزیونش با نمایشگر اولد در هنگام پخش محتوایی با پس‌زمینه‌ی تاریک کمتر از نمونه‌ی MiniLED بود اما هنگام نمایش محتوایی با نور بیشتر مصرف انرژی پنل اولد ۲۰ درصد بیشتر از نمونه‌ی آزمایشی شد.

فعلاً برنامه‌های سونی برای معرفی تلویزیون جدید در سال ۲۰۲۴ مشخص نیست. به علاوه هنوز نمی‌دانیم قیمت تلویزیون سونی با فناوری‌های جدید چقدر نسبت به قیمت تلویزیون های ۲۰۲۳ این شرکت تغییر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات