لذت تماشای فیلم‌های دیزنی پلاس به هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل می‌آید

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
سرویس دیزنی پلاس روی هدست ویژن پرو اپل
هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به کاربران اجازه می‌دهد محتوای سرویس دیزنی پلاس را در محیط فراگیر مجازی تماشا کنند.
تبلیغات

پس‌ از سال‌ها شایعه و گزارش، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو سرانجام در رویداد WWDC ۲۰۲۳ معرفی شد. از ویژگی‌های مختلف آن می‌توان به امکان جذاب تماشای فیلم و نمایش‌های سرویس دیزنی پلاس اشاره کرد. درحالی‌که تمرکز اصلی کوپرتینونشین‌ها در معرفی این محصول، بهره‌وری و بازی‌های واقعیت مجازی بود، اما باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، توضیحات بسیار جالبی درمورد ارائه‌ی سرویس استریم دیزنی پلاس در ویژن پرو بیان کرد.

ویژن پرو روشی برای تماشای محتوای دیزنی است و کاربر را در محیطی مجازی فراگیر، غوطه‌ور می‌کند. بدین‌ترتیب به‌جای تماشای تلویزیون فیزیکی، احساس حضور در سالن واقعی سینما به کاربر القا می‌شود و مثلاً می‌توان در محیط احاطه‌شده با تپه‌های شنی بیابانی، محتوای مرتبط با آن را تماشا کرد. اپل در رویداد خود، بخش کوتاهی از The Mandalorian را به‌نمایش گذاشت که کاربر را به‌طور کامل در محتوای مذکور غرق می‌کند.

سرویس دیزنی پلاس روی هدست ویژن پرو اپل
سرویس دیزنی پلاس روی هدست ویژن پرو اپل
سرویس دیزنی پلاس روی هدست ویژن پرو اپل

براساس اعلام ورج، کاربران دیزنی پلاس می‌توانند از هدست ویژن پرو برای تماشای مسابقات ورزشی در دنیای واقعیت مجازی بهره ببرند؛ قابلیتی که مارک گورمن، افشاگر برجسته‌ی فناوری ماه گذشته به آن اشاره کرده بود. به‌عنوان مثال شما می‌توانید اطلاعات مربوط به بازی را در جعبه‌های اطراف نمایشگر مجازی بسیار جذاب مشاهده کنید یا از هر زاویه‌ای به تماشای بازپخش مسابقه‌ی بسکتبال بنشینید.

دیزنی پلاس برخی تجربیات واقعیت مجازی تعاملی را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد که کاربر می‌تواند ازطریق هدست ویژن پرو اپل به آن‌ها دسترسی داشته باشد و ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به سفر‌های ماجراجویی به سرتاسر جهان با نشنال جئوگرافیک اشاره کرد.

دسترسی به سرویس بسیار جذاب دیزنی پلاس ازطریق ویژن پرو، زنگ خطر بسیار مهمی برای سایر سازندگان هدست‌های واقعیت مجازی/واقعیت افزوده است و اکنون باید دید برندهای دیگر ازجمله متا، چه واکنشی نشان خواهند داد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات