سونی یک‌سال قبل فناوری نمایشگر هدست ویژن پرو اپل را به‌نمایش گذاشته است

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگرهای داخلی ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro
سونی حدود یک‌سال قبل با انتشار ویدیو، تکنولوژی نمایشگر هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو را به‌نمایش گذاشته است.
تبلیغات

وضوح نمایشگر ویژن پرو یکی از مزیت‌های متمایزکننده این هدست واقعیت ترکیبی نسبت‌به رقبا است و تفاوت‌های زیادی با نمایشگر هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی سایر شرکت‌ها دارد.

اکنون مشخص شده که سونی یک‌سال قبل نمایشگر ویژن پرو را به‌نمایش گذاشته است. ازطرفی اپل از اصلاح نسبتاً گیج‌کننده‌ی micro OLED برای فناوری نمایشگر هدست ویژن پرو استفاده می‌کند که باعث می‌شود برخی افراد آن را با micro LED اشتباه بگیرند.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، به‌نظر می‌رسد سونی نمایشگرهای هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو را تولید می‌کند. غول فناوری ژاپنی از این پنل‌ها به‌عنوان OLED Microdisplay یاد می‌کند.

وضوح نمایشگر ویژن پرو اپل

وضوح نمایشگر ویژن پرو

سونی سال گذشته فناوری نمایشگر هدست ویژن پرو اپل را با انتشار ویدیوی تبلیغاتی به‌اشتراک گذاشته و در توضیحات این ویدیو آمده است:

نمایشگرهای ما که برای قرار گیری روی سر طراحی شده‌اند، وضوح 4K را برای هر چشم ارائه می‌دهند که وضوح هردو چشم را به 8K می‌رساند و بدین‌ترتیب می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. اگر روی هر نمایشگری نقاط پیکسلی شناسایی شوند، کاربران به‌دلیل پدیده‌ی پیکسل‌سازی احساس تماشای صفحه‌نمایش عادی را تجربه خواهند کرد. برای تجربه‌ی بصری واقع‌گرایانه، باید بسیاری از نقاط هنگام بزرگ‌شدن نامرئی و ابعاد پنل نیز به‌اندازه‌ی کافی کوچک باشد. برای دستیابی به دو هدف فوق، یک نمایشگر microOLED با وضوح فوق‌العاده بالای 4K برای هر اینچ ایجاد کرده‌ایم. تعداد پیکسل‌های این نمایشگر درمقایسه با پنل OLED گوشی‌های هوشمند بیش‌از دوبرابر بیشتر و ابعاد آن نیز ۲۰ برابر کوچک‌تر است. برای ارائه‌ی تعداد پیکسل‌های زیاد در نمایشگری با ابعاد بسیار کوچک، از فناوری بسته‌بندی پیشرفته‌ی سونی که از حسگرهای دوربین CMOS به‌دست آمده‌اند استفاده می‌کنیم.

سونی می‌گوید نرخ‌تأخیر بسیار کم مثل وضوح تصویر برای نمایشگر هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مهم است.

به‌طور معمول، پردازش وضوح 4K رو نمایشگرهای کوچک هدست‌های واقعیت مجازی حدود ۰٫۱ ثانیه طول می‌کشد و برای جلوگیری از احساس سرگیجه‌ی کاربر این مقدار باید کم‌تر از ۰٫۰۱ ثانیه باشد. در ادامه می‌توانید ویدیوی سونی را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات