مایکروسافت همچنان برنامه‌ای برای ورود به بازی‌های واقعیت‌ مجازی و واقعیت افزوده ندارد

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
الکس کیپ من در مراسم هدست هولولنز مایکروسافت
موضع اخیر مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت درحال‌حاضر برنامه‌ای برای فعالیت در حوزه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ندارد.
تبلیغات

موضع استراتژیک مایکروسافت در حوزه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، این شرکت را رقبایی مثل سونی و متا، متمایز می‌کند. سونی چندماه قبل پلی استیشن VR2 را معرفی کرد که با فروش ۶۰۰ هزار دستگاه در مدت ۶ هفته، عرضه‌ی اولیه‌ی چشمگیری را تجربه کرد. هیروکی توتوکی، رئیس سونی هدست واقعیت مجازی جدید شرکتش بتواند رکورد کل فروش نسخه‌ی قبلی این محصول را که تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیون دستگاه رسیده بود، بشکند. متا نیز اوایل سال جاری اعلام کرد هدست واقعیت مجازی کوئست ۲ با فروش ۲۰ میلیون واحدی، محصول بسیار موفقی بوده است.

مایکروسافت سال گذشته موضع خود را در حوزه‌ی واقعیت مجازی، مورد بررسی قرار داد. فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی و سرگرمی‌ مایکروسافت در نوامبر ۲۰۱۹ با اظهارات خود درمورد فناوری واقعیت مجازی که برخی آن را نادیده گرفته‌اند، جنجال‌هایی به‌ پا کرد. به‌هرحال، اسپنسر مدتی بعد نظرات خود را به‌طور واضح‌تر بیان و از اکتشافات صنعت بازی در بخش‌های مختلف قدردانی کرد و البته به این مورد اشاره داشت که واقعیت مجازی، تمرکز کنونی مایکروسافت نیست.

گیزموچاینا می‌نویسد، درحالی‌که امکان دارد موضع اخیر مایکروسافت، علاقه‌مندان به واقعیت مجازی را ناامید کند، تعهد این شرکت به اکوسیستم کنونی بازی‌هایش را برجسته می‌کند. هدف غول فناوری اهل ردموند این است با تمرکز بر گسترش و بهبود عناوین موفق خود، تجربیات جذاب‌تری برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. با وجود این، درحالی‌که بازارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به تکامل خود ادامه می‌دهند، مایکروسافت باید خود را برای کاوش در این فناوری‌ها آماده کند؛ زیرا تکنولوژی‌های مذکور به‌آرامی ولی به‌طور پیوسته، جایگاه خود را در حوزه‌ی گیمینگ به‌دست خواهند آورد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات