دستاورد بزرگ شرکتی چینی ساخت عینک هوشمند را امکان‌پذیر می‌کند

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پسر جوان با ریش و عینک آینده نگرانه هوشمند
یکی از شرکت‌های چینی می‌گوید چراغ MicroLED جدیدی ساخته است که به روشنایی چشمگیر یک‌میلیون نیت دست پیدا می‌‌کند.
تبلیغات

شرکت Jade Bird Display (معروف‌ به JBD) در بیانیه‌ای مطبوعاتی مدعی ساخت چراغ قرمزرنگ MicroLED با روشنایی بیش‌ از ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نیت شده است. این نخستین‌باری است که روشنایی چنین چراغ‌هایی تا این حد افزایش پیدا می‌کند.

به‌گفته‌ی JBD، چراغ یک‌میلیون‌نیتی MicroLED در توسعه‌ی عینک واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی رنگی هوشمند نقش بسزایی ایفا می‌کند و در ساخت پروژکتورها نیز به‌کار می‌آید.

چراغ میکرو LED قرمز

تابه‌امروز چراغ‌های قرمز MicroLED به‌دلیل نوردهی نه‌چندان زیادشان، جزو بخش‌های ضعیف موتور تمام‌رنگی Hummingbird شرکت JBD بودند. گفتنی است که این موتور برای ساخت محصولات واقعیت افزوده استفاده می‌شود.

JBD در سال ۲۰۲۱ توانست روشنایی چراغ‌های قرمز MicroLED را به ۳۰۰٬۰۰۰ نیت برساند و در سال‌های ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳، به‌ترتیب روشنایی به ۵۰۰٬۰۰۰ و ۷۵۰٬۰۰ نیت رسید.

روشنایی ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نیتی باعث می‌شود که چراغ‌های قرمز MicroLED عملکردی در حد چراغ‌های آبی‌رنگ داشته باشند؛ اما این چراغ‌ها فعلاً تا روشنایی ۵٬۰۰۰٬۰۰۰ نیتی چراغ‌های سبزرنگ فاصله دارند.

نور شدید قرمز توسط چهار چراغ

چراغ‌های جدید به پروژکتور کوچکِ یک‌گرمی Hummingbird امکان می‌دهند که با مصرف فقط ۲۰۰ میلی‌وات توان، خروجی ۵ لومن ارائه دهد. پروژکتور ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسلی یادشده با بهره‌گیری از لنزهای اپتیکال موج‌بر می‌تواند روشنایی بیش از ۱٬۰۰۰ نیت ارائه دهد.

JBD می‌گوید کم‌بودن شدت نوردهی چراغ‌های قرمزرنگ، دشوارترین مشکل پیش روی صنعت MicroLED بوده است. این امر باعث می‌شود روشنایی ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نیتی چراغ جدید JBD دستاوردی چشمگیر باشد.

شرکت چینی JBD می‌گوید در چراغ‌های جدیدش از AlGaInP (آلومینیوم گالیم ایندیم فسفید) استفاده شده است. نکته‌ی مهم این است که نوردهی بیشتر درمقایسه‌با قبل بدون نیاز به مصرف انرژی زیادتر ارائه می‌شود. دستاورد JBD نقش پررنگی در بهبود تلویزیون و مانیتور ایفا خواهد کرد.

تحلیلگران باور دارند که بازار پنل‌های MicroLED در سال‌های آینده بسیار بزرگ‌تر می‌شود. بر‌اساس شایعه‌ها، اپل به‌طور جدی به اضافه‌کردن پنل MicroLED به اپل واچ و آیفون و مک بوک فکر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات