اپل با ۲۰ فیلم سه‌بعدی به استقبال ویژن پرو رفت!

جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی apple vision pro
سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس حالا از حدوداً ۲۰ فیلم سه‌بعدی برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو میزبانی می‌کند.
تبلیغات

به نقل از سایت FlatPanelsHD، اپلیکیشن Apple TV در نسخه‌ی بتای TVOS 17.2 در حال اضافه‌کردن نسخه‌های سه‌بعدی فیلم‌هایی است که فقط با هدست اپل ویژن پرو قابل تماشا خواهند بود.

اکنون در قسمت توضیحات برخی فیلم‌ها، نماد 3D در کنار نمادهای Dolby Vision ،4K، رتبه‌بندی سنی و موارد دیگر ظاهر می‌شود. نماد 3D به شکل هدست است که نشان می‌دهد پخش نسخه‌ی سه‌بعدی فیلم فقط از طریق هدست واقعیت ترکیبی اپل در دسترس خواهد بود.

درحال حاضر، نماد 3D برای حدود ۲۰ فیلم از جمله Jurassic World Dominion ،Pacific Rim Uprising و Shrek ظاهر شده است. هنوز واضح نیست که این فیلم‌ها با چه نرخ فریم و وضوحی به نمایش در می‌آیند.

تلویزیون‌ های سه‌بعدی خانگی حدود ۱۰ سال پیش به‌صورت موقتی مد شده بودند، اما خیلی زود به فراموشی سپرده شدند؛ امکان دارد که هدست‌های واقعیت ترکیبی مانند Vision Pro، علاقه‌ی مردم را به این فناوری دوباره زنده کنند.

هنگام معرفی اپل ویژن پرو در رویداد WWDC، قسمتی از نسخه‌ی سه‌بعدی فیلم Avatar: The Way of Water به نمایش گذاشته شد تا نشان دهد چگونه ویژن پرو می‌تواند فرد را در دنیای فیلم غرق کند. افرادی که فیلم آواتار را با هدست اپل دیده بودند، آن را بسیار بهتر از تجربه‌ی تماشای فیلم در سینمای سه‌بعدی می‌دانستند.

اپل هنوز تأیید نکرده است که آیا پخش فیلم‌های سه‌بعدی جزئی از قیمت استاندارد خرید فیلم از فروشگاه Apple TV خواهد بود یا اینکه هزینه‌ی اضافی خواهد داشت. البته احتمال می‌رود که اپل امکان تماشای سه‌بعدی را به‌صورت رایگان دردسترس قرار دهد.

زمانی که اپل کیفیت 4K را در سال ۲۰۱۷ برای اپل تی‌وی معرفی کرد، با استودیوهای تولید فیلم همکاری کرد تا فیلم‌های HD را بدون دریافت هزینه‌ی بیشتری از مشترکان، به کیفیت 4K ارتقا دهند.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل که در اوایل ۲۰۲۴ در آمریکا عرضه می‌شود، ۳٬۴۹۹ دلار تعیین شده است. فروش در کشورهای دیگر نیز تا پایان همان سال انجام خواهد گرفت. کوپرتینویی‌ها انتظار دارند در سال اول، حدود ۵۰۰ هزار دستگاه ویژن پرو را بفروشند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات