متا می‌خواست گوگل پلی را به هدست‌های واقعیت مجازی بیاورد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
نمای جلویی هدست واقعیت مجازی متا کوئست 3 به همراه دسته‌ها
تلاش‌های متا برای بهره‌مندی هدست‌هایش از اپلیکیشن‌های پلی استور تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
تبلیغات

هدست‌ واقعیت مجازی (VR) شرکت متا به سیستم‌عاملی مبتنی‌بر پروژه‌ی متن‌باز اندروید (AOSP) مجهز است. بدین‌ترتیب، این هدست‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌های ساخته‌شده برای اندروید را اجرا کنند.

در‌حال‌حاضر، دو پلتفرم توزیع اپلیکیشن در هدست‌های کوئست وجود دارد: Quest Store و App Lab. با‌این‌حال، بزرگ‌ترین پلتفرم برای توزیع اپلیکیشن‌های اندروید، یعنی پلی استور، برای هدست‌های کوئست در‌دسترس نیست. اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری شرکت متا، دلیل این موضوع را اعلام کرده است.

به‌گزارش سم‌موبایل سه‌شنبه‌ی گذشته بوسورث جلسه‌ی پرسش‌و‌پاسخ یدر اینستاگرام برگزار کرد. در این جلسه، یکی از کاربران پرسید که «آیا متا قصد دارد از برنامه‌های سنتی اندرویدی در هدست متا کوئست ۳ پشتیبانی کند؟» او در پاسخ به این پرسش اعلام کرد که متا می‌خواهد پلی‌استور را به هدست‌های کوئست بیاورد؛ اما گوگل علاقه‌ای به انجام این کار ندارد.

بوسورث در‌این‌باره گفت: «دوست داریم گوگل پلی استور اپلیکیشن‌های خود را به واقعیت مجازی بیاورد. از آن‌ها درخواست کردیم؛ اما آن‌ها نمی‌خواهند این کار را انجام دهند. بنابراین، انجام این کار به‌نوعی به توسعه‌دهندگان بستگی دارد».

در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی درباره‌ی این موضوع وجود ندارد که چرا گوگل نمی‌خواهد پلی استور را به هدست واقعیت مجازی متا بیاورد؛ اما دلایل متعددی می‌تواند پشت آن وجود داشته باشد.

گوگل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی هدست واقعیت‌ مجازی با همکاری سامسونگ و کوالکام است و شاید این شرکت بخواهد پلی استور را منحصر به پلتفرم واقعیت‌مجازی خود نگه دارد. انجام این کار باعث برتری گوگل بر رقبای خود در فضای واقعیت مجازی خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات