قیمت لنزهای طبی اپل ویژن پرو چقدر خواهد بود؟

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هدست ویژن پرو
بلومبرگ پیش‌بینی کرده بود لنزهای طبی ویژن پرو با قیمت ۶۰۰ دلاری عرضه شوند، اما قیمت نهایی بسیار کمتر است.
تبلیغات

اپل اعلام کرد لنزهای طبی ویژن پرو ۱۴۹ دلار قیمت خواهند داشت که بسیار کم‌تر از پیش‌بینی‌های بلومبرگ در تابستان سال گذشته است. علاوه‌بر این شاهد عرضه‌ی لنزهای مخصوص مطالعه و طیف وسیعی از لنزهای غیرطبی دیگر برای هدست واقعیت مجازی اپل خواهیم بود.

مارک گرمن از بلومبرگ قبلاً پیش‌بینی کرده بود قیمت لنزهای طبی ویژن پرو به ۶۰۰ دلار برسد. او مدتی بعد اعلام کرد لنزهای طبی زایس برای هدست مذکور با قیمت بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد و فقط در صورتی شاهد کاهش قیمت آن‌ها خواهیم بود که غول فناوری اهل کوپرتینو باتوجه به قیمت هدست واقعیت مجازی خود، بخشی از هزینه‌ی لنزها را تقبل کند.

درمقام مقایسه، لنزهای طبی زایس برای هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست ۲ با قیمت ۱۰۰ دلار روانه‌ی بازار شد.

لنز طبی هدست ویژن پرو اپل

شما می‌توانید عینک‌های طبی را با قیمت کم‌تر از ۱۰۰ دلار خریداری کنید و برای سفارش لنزهای طبی مخصوص هدست‌های واقعیت‌ مجازی نیز باید مبلغی در همین حدود بپردازید. به‌عنوان مثال VR Optican، لنزهای طبی متا کوئست ۲ را با برچسب ۶۵ دلاری به‌فروش می‌رساند.

شاید برخی بگویند دلیل قیمت بالاتر لنزهای طبی ویژن پرو، استفاده از شیشه‌های باکیفیت زایس است. البته که این ایده کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد و زایس یکی از معروف‌ترین برندها در صنعت لنز محسوب می‌شود.

اپل در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدش اعلام کرد قیمت لنزهای طبی ویژن پرو ۱۴۹ دلار خواهد بود. ازطرفی می‌دانیم فروش هدست واقعیت مجازی این شرکت از ۲ فوریه (۱۳ بهمن) آغاز خواهد شد.

درنهایت باید اشاره کنیم لنزهای طبی ویژن پرو فقط ازطریق وب‌سایت اپل به‌فروش خواهند رسید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات