بلومبرگ برنامه‌های اپل را لو داد؛ ویژن پرو چگونه در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود؟

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کارمند هندی اپل در حال توضیح قابلیت های ویژن پرو برای یک زن جوان
هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو فرایند نسبتاً طولانی برای عرضه‌‌ در فروشگاه‌ها خواهد داشت.
تبلیغات

اپل برای عرضه‌ی رسمی اپل ویژن پرو در فروشگاه‌ها، برنامه‌ی ویژه‌ای دارد. گزارش جدید مارک گرمن از بلومبرگ جزئیات گفته‌نشده‌ای را درباره‌ی نحوه‌ی نمایش ویژن پرو در فروشگاه‌ها اعلام می‌کند. ظاهراً اپل برای افزایش فروش ویژن پرو تصمیم گرفته است به مردم اجازه دهد تا در فروشگاه‌هایش برای مدتی با این محصول کار کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، کارکنان فروشگاه اپل این فرایند را با اسکن‌ چهره‌ی کاربران برای انتخاب Light Seal (مسدودکننده‌ی نور خارجی) مناسب هدست آغاز می‌کنند که روندی تقریباً مشابه فیس آیدی دارد.

برای افرادی که به اصلاح بینایی نیاز دارند، اپل لنزها را با دستگاهی مخصوص اسکن می‌کند و پس از دریافت نسخه‌ی مناسب، هدست را با یکی از صدها لنز طبی مطابقت و نحوه‌ی استفاده از دستگاه را (ازجمله نحوه‌ی نگه‌داشتن) آموزش می‌دهد.

به‌گفته‌ی گرمن، دمو ویژن پرو در فروشگاه تا ۲۵ دقیقه ادامه خواهد یافت که تماشای عکس‌ها و ویدئوها ازجمله ویدئوهای سه‌بعدی که می‌توان با آیفون ۱۵ پرو گرفت و استفاده از ویژن پرو به‌عنوان جایگزین کامپیوتر یا آیپد و آزمایش سایر برنامه‌ها را شامل می‌شود.

این فرایند طولانی است؛ اما برای خرید ضرورتی ندارد. ظاهراً هدست واقعیت مجازی اپل قرار است به‌صورت آنلاین نیز فروخته شود. کاربران باید برای دریافت بند مناسب، چهره‌ی خود را با آیفون یا آیپد اپل اسکن کنند. آن‌ها برای دریافت لنزهای طبی ۱۴۹ دلاری به نسخه‌ی چشم‌پزشکی خود هم نیاز دارند.

طبق گزارش گرمن، اپل پس از شکایت‌هایی مبنی‌بر اذیت‌کننده‌بودن هدست پس از ۳۰ دقیقه استفاده، بند دوم و راحت‌تری را برای هدست طراحی کرده است؛ اما بند جدید در نسخه‌های دمو استفاده نخواهد شد. همچنین، گزارش شده است که برند بلکین گیره‌ای اختصاصی برای باتری ارائه خواهد داد که متصل‌کردن باتری به لباس را ممکن می‌کند.

اپل انتظار تقاضای زیادی برای ویژن پرو ندارد. طبق شایعات اخیر، اپل فقط ۸۰,۰۰۰ نسخه برای عرضه‌ی اولیه و ۵۰۰,۰۰۰ دستگاه را برای کل سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته است.

طبق شایعات، اپل می‌خواهد نسخه‌ی دوم و ارزان‌تری از ویژن پرو را عرضه کند و درنهایت، انتظار می‌رود اپل پس از رفع موانع فنی، عینک‌های واقعیت افزوده‌ای را بسازد که شبیه عینک‌های معمولی به‌نظر می‌رسند.

در همین حال، متا با مشارکت ری‌بن تولید عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود را پیش می‌برد و برند Xreal نیز به‌تازگی عینک‌ ۶۹۹ دلاری Air 2 Ultra AR را رونمایی کرده است که عمدتاً توسعه‌دهندگان را هدف قرار می‌دهد.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو ۳,۴۹۹ دلار است و از ۲ فوریه (۱۳ بهمن)، دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات