متا اندروید دنیای هدست‌ها می‌شود؛ خوش‌بینی زاکربرگ به عرضه اپل ویژن پرو

دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
زاکربرگ درحال پوشیدن کوئست ۳
برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، متا احساس مثبتی به عرضه‌ی ویژن پرو دارد و این محصول را عاملی برای تقویت کسب‌وکار خود می‌داند.
تبلیغات

ظاهراً متا دیدگاه مثبتی به عرضه‌ی ویژن پرو دارد زیرا از نظر این شرکت، اولین نسل هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌تواند بازار را به‌طور کلی بهبود دهد. متا امیدوار است سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری‌اش در حوزه‌ی واقعیت افزوده، با ورود هدست ویژن پرو اپل وضعیت بهتری پیدا کند؛ سرمایه‌گذاری هنگفتی که مصرف‌کنندگان هنوز به‌طور گسترده از آن استقبال نکرده‌اند.

طبق اعلام وال‌استریت ژورنال، مدیران متا ازجمله مارک زاکربرگ نسبت‌ به عرضه‌ی ویژن پرو خوش‌بین هستند. آن‌ها باور دارند ورود اپل به بازار هدست‌های واقعیت مجازی، اعتبار بیشتری به کسب‌وکار محصولات سری کوئست خواهد داد و باعث جذب مشتریان بیشتری خواهد شد.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است: «کارمندان متا، هدست‌های واقعیت مجازی و اکوسیستم نرم‌افزاری شرکتشان را به‌عنوان جایگزین اصلی هدست واقعیت ترکیبی اپل در نظر می‌گیرند؛‌ درست مثل نقشی که گوگل در فضای گوشی‌های هوشمند ایفا می‌کند. مدیران متا تمرکز بازار را به بخش نرم‌افزار نسبت می‌دهند که نقش بزرگی در توسعه‌ی برنامه‌ها برای جذب کاربران بیشتر دارد.»

ویژن پرو هنوز به‌طور رسمی روانه‌ی بازار نشده، اما از همین حالا بر تفکر متا تأثیر گذاشته است. گفته می‌شود این شرکت اکنون بیش‌ از هر زمان دیگری روی فناوری واقعیت ترکیبی متمرکز شده است.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ۳۵۰۰ دلار است و همین عامل احتمالاً باعث می‌شود بسیاری از مصرف‌کنندگان از خرید آن منصرف شوند. قیمت هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست ۳ و کوئست پرو به‌ترتیب ۵۵۰ دلار و ۱۲۰۰ دلار است که این محصولات را به گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر برای علاقه‌مندان به واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی تبدیل می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات