از مراسم Meta Connect 2024 چه انتظاراتی داریم؟

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
حروف انگلیسی نوشته‌ی عبارت Meta connect 2024
کنفرانس توسعه‌دهندگان متا احتمالاً میزبان هدست جدید واقعیت مجازی کوئست، عینک هوشمند و اخبار زیادی از هوش مصنوعی خواهد بود.
تبلیغات

متا به‌زودی کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان Connect خود را برگزار می‌کند و قرار است مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را نمایش دهد. علاوه‌براین، احتمالاً شاهد نمایش بزرگ هوش مصنوعی متا در نسخه‌ی جدید مدل زبانی بزرگ Llama و ابزار ساخت تصاویر در اپلیکیشن‌هایی مانند واتساپ خواهیم بود.

جانشین هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ و مدل جدید عینک هوشمند ری‌بن-متا، محصولات مورد انتظار در کنفرانس کانکت ۲۰۲۴ هستند. امیدواریم که عینک‌های واقعیت افزوده‌ی Orion نیز رونمایی شوند.

هدست واقعیت مجازی متا کوئست ۳ quest 3 در دست
Quest 3
The Verge

طبق برنامه‌ی منتشرشده در سایت متا، کنفرانس توسعه‌دهندگان Connect روز چهارشنبه، ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۴ مهر) از ۱۰ صبح به وقت ایالات متحده (۸:۳۰ شب به وقت ایران) شروع می‌شود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، سخنران اصلی این رویداد خواهد بود.

رویداد کانکت به‌صورت زنده از وب‌سایت رسمی Connect پخش خواهد شد. اگر از هدست واقعیت مجازی متا استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در Horizon Worlds (پلتفرم واقعیت مجازی متا) نیز تماشا کنید. پس از مراسم اصلی، جلسات زنده‌ی توسعه‌دهندگان برای بررسی عمیق‌تر هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی در فیسبوک برگزار خواهند شد.

انتظار هدست کوئست ارزان‌تری را داشته باشید

هیجان‌انگیزترین نکته در مورد متا این است که برخلاف اپل ویژن پرو ۳٬۵۰۰ دلاری، قیمت هدست واقعیت مجازی خود را طوری تعیین می‌کند که برای همه مناسب باشد.

کوئست ۳ از ابتدا گران‌تر از هدست کوئست ۲ بود (۵۰۰ دلار در برابر ۲۰۰ دلار)؛ اکنون انتظار داریم نسخه‌ی ارزان‌تری به نام Quest 3S معرفی و با قیمت حدود ۳۰۰ دلار فروخته شود.

متا هدست‌های دیگری را در دست توسعه دارد؛ کوئست ۴ برای ۲۰۲۶ و محصولی گران‌قیمت و حرفه‌ای موسوم‌ به La Jolla برای ۲۰۲۷. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که پروژه‌ی مربوط به هدست پریمیوم متا فعلاً متوقف شده است، به‌ویژه با توجه به اینکه هدست اپل با افت فروش مواجه شد؛ بنابراین احتمال رونمایی از این مدل‌ها در رویداد کانکت قوی نیست.

تصویر یک مرد جوان که یک عینک هوشمند را روی چشم خود قرار داده است
Ray-Ban Meta smart glasses
2020europe

انتظار می‌رود نسخه‌ی به‌روزشده‌ی عینک‌ هوشمند متا-ری‌بن در کنفرانس امسال به‌نمایش دربیاید. عینک‌های فعلی ظاهر خوب و جمع‌وجوری دارند، اما به‌روزرسانی آن‌ها ضروری است؛ حتی اگر قابلیت AR پیشرفته‌تری وارد آن‌ها نشود. این عینک‌ها به درخواست کاربر از طریق هوش مصنوعی متا پاسخ می‌دهند، بنابراین به‌قول ورج، انتظار تجربیات جدیدی با چت‌بات Meta AI وجود دارد.

متا درحال‌حاضر روی عینک واقعیت ترکیبی جدیدی به نام Orion کار می‌کند؛ محصولی مجزا از عینک‌ هوشمند ری‌بن-متا و هدست‌های کوئست. به‌نظر می‌رسد که آنچه عینک‌های اوارین را به‌عنوان دستگاه‌های AR می‌شناساند، این است که از نظر فناوری پیشرفته‌تر هستند، اما هنوز اطلاعات زیادی درباره‌شان نداریم. گزارش‌ها نشان می‌دهند فشار داخلی زیادی در متا برای ارائه دموی باکیفیت وجود دارد و برخی از کارکنان شرکت در حال آزمایش نمونه‌های اولیه هستند.

در کنار استراتژی واقعیت مجازی متا، انتظاراتی از نرم‌افزارها و تجربیات جدید نیز وجود دارد؛ از جمله آینده‌ی گیمینگ با هدست‌های کوئست. متا به‌تازگی استودیو بازی Ready at Dawn را که بازی‌های سه‌بعدی جذابی مانند Echo VR را ساخته است، تعطیل و اپلیکیشنی را منتشر کرد که به کاربر اجازه می‌دهد بازی‌های کنسول را از طریق HDMI روی هدست اجرا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات